اردا تکنولوژی

دفتر مرکزی

ایران – شیراز

ساعت کاری

روزهای کاری 8 الی 16

09020036996
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • درباره شرکت
    • افتخارات
  • دپارتمان‌ها
    • دپارتمان برنامه‌نویسی
    • دپارتمان گرافیک و تبلیغات
    • دپارتمان شبکه‌های کامپیوتری
    • دپارتمان مدیریت
    • دپارتمان الکترونیک
  • سرویس‌ها
    • ثبت دامنه
    • هاست
    • مدیریت سرور
    • سرور اختصاصی
    • گواهی SSL
    • لایسنس‌ها
    • تجهیزات شبکه
    • تجهیزات VoIP
    • تبلیغات گوگل
    • خدمات ضبط صدا
    • لابراتوار چاپ
  • وبینار
  • خدمات کسب و کار
  • بلاگ
    • مدیریت شخصی
    • کسب و کار
    • تکنولوژی
  • تماس با ما
اردا تکنولوژی

سوالاتی دوستانه برای شکل دادن روابط قوی در محل کار

خانه/کسب و کار/رفتار سازمانی/ سوالاتی دوستانه برای شکل دادن روابط قوی در محل کار

سوالاتی دوستانه برای شکل دادن روابط قوی در محل کار

دررفتار سازمانی, کسب و کار

وقتی که در اتاق کنفرانس منتظر شروع شدن جلسه هستید یا در آسانسور به طبقه مورد نظر میروید و یا در کافه تریای شرکت ایستاده اید، همکاران خود را خواهید دید. این برخوردها فرصتی برای مکالمه است. بعضی از مکالمه ها لزومی ندارد که کوتاه باشد، در واقع میتواند به همکاری بلندمدتی سوق پیدا کند و الزامی ندارد که حتما درباره آب و هوا مکالمه کنید. این که ترافیک و آب و هوا دو موضوع اساسی در مکالمات میان همکاران است را کنار بگذارید چرا که خسته کننده است. آنها فقط برای آغار مکالمه عمیق تر مناسب هستند.

دفعه بعد در چنین موقعیتی، از بحث های کوتاه و همیشگی خودداری کنید و مکالمه مفید و مختصری داشته باشید. وقتی یک مکالمه را با دیگران آغاز میکنید، نمیخواهید همه جذب شما شوند؟

Creative people discussing design project at briefing

شروع مکالمه های کوتاه، برای نشان دادن شخصیتتان عالی است. امروزه ما در اقتصاد روابط زندگی میکنیم، جایی که ارتباطات واحد تجارت است. روابط قوی به شما این اجازه را میدهد که همه چیز اتفاق بیفتد.

شروع کردن مکالمه به شما فرصت شناختن همکارانتان را میدهد. نقاط مشترکتان را پیدا خواهید کرد و این آغازگر روابط بهتر با آنهاست. از این گذشته این مدل مکالمه ها متفاوت از مکالمه های پیشین است پس باعث تمایز شما میشود. شما را با اعتماد به نفس و کنجکاو نشان میدهد.

هنوز نمیدانید چه سوالاتی میخواهید بپرسید؟ این چند پرسش را بررسی کنید و با آنکه احساس بهتری دارید مکالمه را شروع کنید و یا فقط ایده بگیرید و لیست سواات خودتان را بسازید.

  1. الان روی چه پروژه ای کار میکنید؟
  2. خواننده مورد علاقه شما کیست؟
  3. رستوران مورد علاقه شما در این اطراف کدام است؟
  4. اصالتا اهل کجا هستید؟
  5. کتابی که مشغول مطالعه آن هستید را میتوانید به من معرفی کنید؟
  6. بهترین کتابی که تا کنون خوتنده اید چه بوده است؟
  7. در کدام مدرسه درس خوانده اید؟
  8. جذابترین جایی که به آن سفر کرده اید کجا است؟
  9. روزهای تعطیل یا اوقات فراغت چه کارهایی انجام میدهید؟
  10. برای کاهش استرس چه کار میکنید؟
  11. کمی از خانواده تان برایم بگویید.
  12. ورزش مورد علاقه تان چیست؟
  13. اولین شغلی که داشته اید چه بود؟ اولین رئیستان چه کسی بوده است؟

 

فرصتهای شروع مکالمه را برای خودتان خلق کنید.

زودتر در جلسات حاضر شوید. مزیت دیگر زودتر حاضر شدن این است که نشان میدهد شما آماده هستید.

از مسیر متفاوتی به سر میز خود برگردید که افرادی را که به ندرت میبینید ملاقات کنید.

ناهارتان را سر میز کارتان نخورید. به جای آن به رستوران شرکت بروید.

به دفعات منظم برای خوردن آب و یا قهوه بروید.

برای رفت و آمد به شرکت با همکاران معاشرت کنید.

خودتان را عادت دهید که سوالات قوی، جالب و غیر قابل پیش بینی از همکارانتان بپرسید. شاید در ابتدا چون حرفی از آب و هوا نزده اید خنده دار به نظر برسد، اما زمانی که به آن عادت کردید دیگر سراغ این سوال که تا کی آسمان ابری است نمیروید.

منبع: forbes.com

businesscommunication skillsleadershipmanagementorganisational behaviourتکنولوژی اردارهبریروابط در محل کارسوالات برای شروع مکالمهکسب و کارمحل کارمدیریت
29
لایک این نوشته
152 پست ها
ARDAmc

نوشته های اخیر

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی تنبلی حالتی از بی عملی و...
ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟ در سال...
برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید ! کاری انجام ندادن...
  • صفحه قبلنوشته5 قدم برای ترویج برابری جنسیتی در استخدام
  • صفحه بعدنوشتهآیا رزومه شما در آزمون 60 ثانیه پیروز میشود؟

Related Posts

رهبران بزرگ مهربان هستند نه خوب!
کسب و کارمدیریت

رهبران بزرگ مهربان هستند نه خوب!

4 کار را در زمان استعفا فراموش نکنید
رفتار سازمانیکسب و کار

4 کار را در زمان استعفا فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید (لغو پاسخ)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*
*

Logo
شرکت هم پردازان نوگرای اردا از سال 1395 با بهره‌گیری از نیروی جوان و خلاق فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با بهره‌مندی از دپارتمان‌های تخصصی برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت، شبکه و تجهیزات، گرافیک و تبلیغات، مدیریت و الکترونیک مشغول به فعالیت است.

شرکت ما

  • درخواست مشاوره
  • همکاری با ما
  • فرصت شغلی

اطلاعات تماس

ایران، شیراز، صدرا، بلوار پاسداران، ساختمان سزار، طبقه 2، واحد 7
شماره تماس : 09020036996

نماد اعتماد الکترونیکی

در
Copy