سی مورد از کارهایی که باید از آن ها اجتناب کنید تا زندگی بهتری داشته باشید !
قاعدتا شما در زندگی روزانه خود در فعالیت های غیر ضروری که وقت گران بهای شما را تلف می کنند شرکت نمی کنید ولی آنقدر زمان برایتان اهمیت دارد که قبل از به تله افتادن آن ها را شناسایی کنید ؟ دراین مقاله قصد داریم نگاه کلی به سی مورد از فعالیت های روزانه ای که زمان زیادی از ما می گیرند داشته باشیم و دلیل اینکه چرا باید انجام آن ها را متوقف کنیم را بازگو کنیم .
در زندگی :
1. نداشتن هدف باعث می شود که شما بدون دلیل و بدون انگیزه زندگی کنید.
2. آگاه زندگی نکردن باعث می شود که به چیزهای مهمی که در زندگی نیاز دارید نرسید .
3. کمالگرایی در کار ها باعث می شود که تا ابد منتظر نقطه ای بی نقص برای آغاز کار خود باشید و در نتیجه نتوانید کاری را آغاز کنید .
4. منتظر بودن برای اینکه کسی به شما انگیزه ببخشد یا برای شما الهام بخش باشد تا کار خود را شروع کنید تنها باعث این می شود که از بقیه عقب بیفتید در حالی که بقیه کار های خود را آغاز کرده اند .
5.توجه بیش از حد به حرف های دیگران باعث می شود نتوانید جرعت انجام کارهای خود در راستای پیشرفت و چیزهایی که دوست دارید را داشته باشید .
6. جلب کردن دایمی رضایت دیگران و نه نگفتن فقط باعث پشیمانی شما می شود و باعث می شود که نتوانید به چیزهایی که خود را به آن ها متعهد کرده اید اعتماد داشته باشید .
7. نداشتن حد و مرز در زندگی باعث میشود تا با حجم زیادی از تعهدات که نمی توانید به آن ها پایبند باشید برخورد کنید .
8. درخواست کمک نکردن به معنی از دست دادن پیشنهادات و نصیحت هایی است که می توانستند برای شما مفید باشند و شما را به موفقیت نزدیک تر کنند .
9. زیادی نگران بودن مشکلات شما را برطرف نمی کند و فقط باعث می شود که در زندگی استرس بی مورد داشته باشید که اثرات مخربی بر روی سلامت شما دارد .
10. بی مورد گلایه کردن برای شما مفید نیست و فقط شرایط را بدتر می کند.
11. مقایسه کردن خودتان با دیگران بی فایده است و فقط باعث حسادت شما می شود .
12. ترس از شکست یکی از دلایلی است که بعضی از افراد هیچوقت به چیزهایی که می خواهند دست پیدا نمی کنند . بخاطر اینکه هیچ وقت از ترس شکست خوردن حتی کار خود را آغاز نمی کنند !
13. شما باید ریسک های حساب شده انجام دهید تا به موفقیت برسید ولی با این حال شکست خوردن هم بخشی از این ماجراجویی است که باید آن را بپذیرید
14. به یاد داشته باشید که تکرار کردن اشتباهات تکراری به این معناست که شما از آن ها چیزی یاد نگرفته اید .
15. اولویت نداشتن در کارها باعث می شود که شما در جهت خاصی در کارهایتان پیش نروید و کارهای مهم و اضطراری را در وقت خود تمام نکنید .
16. نداشتن روتین صبحگاهی منجر به کم شدن تمرکز شما می شود و باعث می شود که شما روز خود را در حالتی نا منظم آغاز کنید .
17. خاموش کردن آلارم گوشی یا ساعت خود هنگامی که آن را برای زمان معینی کوک کرده اید کار مناسبی نیست . مطمئن شوید که شب را به درستی می خوابید تا صبح با انرژی از خواب بیدار شوید . کارهای جالبی را برای صبح ها در نظر بگیرید تا با انگیزه بیدار شوید .
در محل کار / زندگی حرفه ای :
18. نداشتن برنامه ریزی مناسب به این معناست که شما حتی مطمئن نیستید چه چیزی قرار است انجام دهید و تا چه موقع باید آن کار را انجام دهید .
19.در اولویت قرارندادن کارهای مهم به این معناست که ممکن از در حال انجام آن ها کارهای پیش و پا افتاده را زودتر از کارهای مهم و ضروری انجام دهید .
20.نا منظم بودن چه در فضای کار و چه ذهنی باعث از دست رفتن تمرکز شما می شود.
21.بیش از حد چک کردن ایمیل ها در هنگام کار نه تنها باعث از دست رفتن تمرکز شما می شود بلکه باعث می شود از انجام کار واقعی خود فاصله بگیرید .
22.بیهوده چک کردن شبکه های اجتماعی ممکن است باعث اعتیاد شما شود .
23. واگذار نکردن برخی کارهای پیش و پا افتاده به دیگران باعث می شود بجای تمرکز بر روی اهداف اصلی خود ومسئولیت هایتان درگیرانجام کارهای بی اهمیت شوید .
24. اگر امکان دارد که وظیفه یا کاری که به شما محول شده را اتوماتیک انجام دهید و وقت کمتری را صرف آن کنید اگر این کار را نکنید زمان خود را تلف کرده اید !
25. پشت گوش انداختن و طفره رفتن از کارها به این معناست که شما نمی خواهید کار خود را شروع کنید و در نتیجه به آن چیزی که که باید برسید دست نمی یابید
26. اثبات شده است که انجام دادن چند کار همزمان کارایی و بهره وری را کاهش می دهد .
27. حضور یافتن در جلسات غیر ضروری بهره یا نتیجه ای ندارد .
28. درست استفاده نکردن از نرم افزار های مختلف یا انتخاب کردن نرم افزارهای نامناسب برای انجام کارها باعث اتلاف وقت می شود .
29.زمان چک کردن فضای مجازی خود را مدیریت کنید .
30. موارد بیشتری که خودتان فکر می کنید زمان شما را هدر می دهند را پیدا کنید و سعی کنید که آن ها را از زندگی خود پاک کنید . بعد از انجام اینکار شما قادر خواهید بود که کاملا بر روی فعالیت های مفید و مناسب خود تمرکز کنید و نتیجه بهتری بگیرید !
جمع بندی :
در این مقاله لیست خلاصه ای درباره عادات و رفتارهایی که زمان با ارزش ما را هدر می دهند آماده کردیم به عنوان یک تمرین برای آغاز ترک این رفتارها شروع به یافتن بعضی از این عادت ها که در لیست این مقاله نبود کنید و تشخیص دهید که کدام یک از آن ها وقت بیشتری را از شما می گیرند . این کار به شما کمک می کند تا مدیریت بیشتری بر روی زمان خود داشته باشید و بهره وری خود را در جهات مختلف زندگی افزایش دهید .اگر نکته یا تجربه و ایده ای دراین مورد دارید که توانسته در این مسیر به شما کمک کند با ما به اشتراک بگذارید .
منبع : tipsfromsharvi.com