رهبران بزرگ مهربان هستند نه خوب!
همیشه وقتی در مورد رهبری فکر می کنید، مهربانی در جایی بالای لیست قرار نداشته است. برای بعضی ها، رهبری حفظ وضعیت شما، قوی بودن و انجام کاری است که مردم می گویند. برای برخی، مهربانی به عنوان یک نقطه ضعف در دنیای رهبری شناخته می شود.
در دنیای کسب و کارهای ما که به سرعت همه چیز پیش می رود و فناوری اطلاعات حاکم بر تمام امور است، ما دانش را معامله می کنیم و مردم احتمالا حدود 12 وظیفه کلی در تمام دوران زندگی کاری خود دارند و آیا زمان آن فرا نرسیده است که رهبران کسب و کارها، متفاوت رفتار کنند؟
در این محیط جدید، سازمان هایی شکوفا می شوند که در آنها فرهنگ بازخورد باز، هدایت مستقیم و توانمندسازی افراد مختلف در فرهنگ سازمانی آنها نهادینه شده باشد. رهبر مهربان بودن گام بعدی در رهبری افراد به شمار می آید و به سرعت
به عنوان ضروری ترین گام برای موفقیت شناسایی شده است. در حال حاضر، برخی از رهبران برای رسیدن به سود مدیریت می کنند و با مهربانی رهبری می کنند. برخی افراد خود را در اولویت خود قرار میدهند و ذینفعان شرکت خود را سال به سال راضی تر از قبل نگه می دارند. برای برخی مدیران، رهبری مهربان بودن برای موفقیت ضروری است.
اگر میخواهید در زمره مدیرانی قرار بگیرید که شرکتی موفق با کارمندانی که برای شکوفایی خود تلاش می کنند را ادره میکنید از این نکات برای مهربان بودن بهره ببرید و یا آن را در ارزش های کاری و سازمانی خود قرار دهید.
مدیران مهربان مدیران خوبی هستند.
رهبری مهربان تمام عناصر مختلف اصالت، شفافیت، گرما، اعتماد سازی و توانمند سازی افراد را به ارمغان می آورد.
بنابراین هنگامی که ما در مورد مهربانی صحبت می کنیم، منظور ما واقعاً شامل هر یک از این زیرمجموعه های مختلف یک رهبر خوب در رویکرد و قصد روزمره شما است. قسمتی از خوب بودن در رهبری، فهمیدن و ارزش نهادن به این است که برای افرادی که در مجموعه شما هستند چه می گذرد. این در مورد درک شخصیت هایی است که با آنها کار می کنید و ایجاد یک تیم، فرهنگ و کسب و کار به اندازه کافی انعطاف پذیر و تشویق کننده برای دعوت از افراد برای کار خود.
این خیلی مهم است. این انتظار که شما یک شخصیت در خانه و یک شخصیت در محل کار دارید از بین رفته است. ما همه خودمان را به کار می آوریم و زندگی در پشت درهای محل کار ما متوقف نمی شود و مهم است که ما در آن فضا احساس امنیت و راحتی کنیم، مهم نیست که روز چه چیزی را به ارمغان می آورد. از این نظر، رهبران برای درک اینکه مردم کجا هستند و چه چیزهایی برای آنها مهم است، به سطح خاصی از هوش هیجانی نیاز دارند.
رهبری مهربانانه به معنای تجارت خوب نیز هست.
ثابت شده است که مهربانی در خوشبختی مردم تأثیر دارد و طبق مطالعه دانشگاه وارویک، افراد خوشحال 12٪ بهره وری بیشتری دارند. این مطالعه ادعا می کند که “کارگران شادتر، از وقت خود به طور موثرتر استفاده می کنند و در پی آن سرعت کار بدون افت کیفیت در آنها افزایش می یابد.”
نکته حائز اهمیت این است که ما در مورد رفتارهای مهربانی تصادفی صحبت نمی کنیم، بلکه رهبری عمدی با درک روشنی از چگونگی نشان دادن خود به کارمندانمان.
ما در مورد رهبری با نیت خوب صحبت می کنیم و می خواهیم بهترین کار را برای کسب و کار و کارمندانتان انجام دهید. پس با هوش هیجانی خود بررسی کنید که رهبری مهربان داشتن برای شما چه معنایی دارد؟
مهربان بودن به معنای ضعیف بودن نیست.
رهبر و مدیر مهربان بودن به این معنی نیست که شما ضعیف هستید. در این زمینه، دنیا رو به جلو پیش رفته است. رهبران – رهبران خوب – بسیار قادر به تصمیم گیری خوب و قوی تجاری، حتی تصمیمات سخت، با مهربانی هستند.
ساتیا نادلا اخیراً نشان داد که می تواند اصول را در هنگام ناآرامی کارمندان در اولویت قرار دهد. ماری بارا، مدیر عامل شرکت جنرال موتورز را به عنوان مثال دیگر در نظر بگیرید. بارا با موفقیت در پنج سال گذشته جنرال الکتریک را به جلو هدایت کرد و به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در جهان شناخته می شود. او با اجرای یک سبک رهبری آرام، فروتنانه و مهربان به همه اینها رسیده است.
خارج از دنیای کسب و کار، افرادی مانند نخست وزیر نیوزیلند هستند که گرما، مهربانی و عطوفت را ترویج میدهند، و پیوسته در حال تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین و معتبرترین رهبران زمان ما است.
و مطمئنا فکر نمی کنم که شما مدیرانی را بشناسید که مهربان بودنشان آنها را ضعیف کرده باشد.
مدیران مهربان این 5 کار را به خوبی انجام می دهند.
مدیران مهربان توقعات واضحی دارند.
آنها آنچه انتظار دارند را به افراد می گویند، بنابراین نمی توانند آنها را به دلیل عدم برآورده کردن انتظاراتی که در درجه اول از آنها آگاه نبودند مجازات کنند. غالباً، این به معنای داشتن جهتی کاملاً واضح از توانایی برقراری ارتباط با آن به روشی است که برای همه اطرافیان مناسب باشد. تجارت شما برای دستیابی به چه اهدافی تلاش می کند؟ شما در رسیدن به آن اهداف چه نقشی دارید؟
مدیران مهربان بازخوردهای صادقانه می دهند.
وقتی رهبران به افراد حقیقت را نمی گویند، تحت این عنوان که نمی خواهند به فرد آسیبی برسانند، مهربان نیستند. تمام آنچه آنها واقعاً انجام می دهند این است كه از خودشان در برابر یك موقعیت احتمالاً ناجور و ناخوشایند، محافظت كنند و این یعنی تنها با خودشان مهربان هستند.
اما اگر رهبران تصور کنند که همه می خواهند در کار خود بهترین باشند، پس بهترین راه برای ابراز مهربانی، صادق بودن است وقتی کسی در مسیر درست قرار ندارد برای بهره مندی از افراد، رهبران اغلب نیاز به هدایت گری، کمی هل دادن یا راهنمایی افراد دارند، اما آنها می توانند این کار را با مهربانی و صداقت کامل انجام دهند.
رهبران مهربان شجاعت رشد کردن را به افراد می دهند نه اینکه بال و پر آنها را بچینند.
در جوامع غربی، ما به اندازه کافی ممتاز هستیم که نیازهای اساسی سلسله مراتب نیازهای مازلو را برآورده کرده ایم. غذا، آب، گرما و ایمنی. ما در مرحله تحقق بخشیدن به خود هستیم و این همان چیزی است که بسیاری از ما از حرفه کاری خود می گیریم. ما به عنوان رهبر، می توانیم با ارائه فرصت هایی به مردم و تشویق آنها برای دستیابی به توانایی های کامل و کسب عزت نفس در آنها، مهربان باشیم.
مدیران مهربان، در تصمیم گیری های خود شفاف هستند.
یک مدیر مهربان در مورد تصمیماتی که می گیرد و دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد، توجه کافی و صراحت نشان می دهد. این تأثیر چه مثبت باشد چه منفی، رهبران باید داستان چگونگی رسیدن به آنجا را بیان کنند و سپس فضایی را برای افراد فراهم آورده تا آن را پردازش کنند، آن را درک کنند و با نظر خود بازگردند. این مسئله نشان دادن وضوح و شفافیت در تصمیم گیری است، نه اینکه موارد مختلف مخفی شوند و به افراد اجازه دهیم در تصورات خود خیال های متفاوتی داشته باشند. همچنین او وظیفه دارد مهربانانه تصمیمات را بگیرد، به خصوص وقتی که این یک تصمیم سخت باشد و تصمیمی که ممکن است به طرز منفی روی افراد تأثیر بگذارد.
رهبران مهربان با افراد بالغانه رفتار می کنند.
رهبران مهربان تشخیص می دهند که افراد، افراد هستند، نه ماشین و ربات. آنها لبخند می زنند، می گویند متشکرم، افراد را تصدیق می کنند. آنها موفقیت های دیگران را جشن می گیرند، بالغانه با آنها صحبت می کنند و برای بررسی وضعیت آنها اقدامات لازم را انجام می دهند. آنها به افراد نشان می دهند که همه با هم مشغول هستند و یک تیم را تشکیل می دهند. به آنها احترام گذاشته می شود و اعتماد دارند که کارهای درست را انجام خواهند داد. اما همه اینها برای کسب و کار به چه معناست؟ چگونه منافع کسب و کار رهبری را با مهربانی نشان دهیم؟
مدیران و رهبران مهربان محیط کار شادتر، پویاتر و پورسودتر را فراهم می کنند.
مهربانی به افراد قدرت می دهد تا با مثبت نگری، هدف و یک ذهن باز که عقاید جدید را در بر می گیرد، رهبری کنند. بسیاری از اینها به اعتماد برمی گردد. اگر رهبران مهربانی نشان دهند، اعتماد را تسریع می کنند و به نوبه خود کارمندان شادتر و با قدرت بیشتری ایجاد می کنند که از درنهایت سود و منفعت این بهره وری برای شرکت است.
برای پیشرفت شرکت ها، افراد سازمان باید باهوش تر و آگاه تر شوند و به مرور زمان با یکدیگر همکاری موثرتری داشته باشند. برای کار کردن، مردم باید به کار خود، شرکت و یکدیگر اهمیت دهند. این امر مستلزم هماهنگی تخصصی توسط یک رهبر مهربان است.
آیا شما رهبر و مدیری مهربان هستید؟
منبع: www.t-three.com