بهبود مهارت برقراری ارتباطی در محیط کار
تمامی افراد به دنبال ایجاد یک رابطه خوب کاری با مافوق، همکاران، مشتریها و همه کسانی که در عرصه کاری با آنها روبرو میشوند، هستند. با این پنج راهکار ساده میتوانید مهارتهای ارتباطی خود را در محیط کار تقویت کنید:
- ترس را احساس کنید و بر آن چیره شوید. یک راهکار کلاسیک اما موثر این است که قبل از اینکه با رئیس خود صحبت کنید تمرین کنید. پس سناریوی احتمالی و آنچه میخواهید بیان کنید را با یکی از دوستانتان تمرین کنید تا زمانیکه فشار کاهش یابد.
- جملات مثبت را با خودتان تکرار کنید. با بیان آنچه که درست پیش میرود و از کارآمدی آن مطمئن هستید شروع کنید. حداقل دو مورد رضایتبخش را که میتوانید به آن اشاره کنید، مدنظر قرار دهید.
- درباره احساساتتان صحبت کنید. هیچ ایرادی ندارد اگر مشکلات خود در مطرح کردن این بحث را با آنها به اشتراک بگذارید.
- پرسشگر باشید. سوالاتی که جواب آنها به بله و خیر ختم می شود نپرسید، بلکه سوالاتی که به دیالوگ ختم شده و اطلاعات مفید از دل آن بیرون میآید را آماده کنید.
- حداقل سه راه حل ارائه دهید. با بیان احتمالات اینکه قدمهای بعدی چه خواهد بود، به جلسات بروید. ذهن خود را با سناریوهای مختلف گسترش دهید، شاید بخشی از نظرات شما مفید باشد و با نظرات دیگری کامل شود.
منبع: inc.com
21
لایک این نوشته