9 قانون طلایی برای بالا بردن اخلاق حرفه ای در محیط کار
حرفه ای بودن نوعی رفتار یا هدفیست که نمایانگر و مشخص کننده یک فرد است. رفتار حرفه ای بر کیفیت سرویس ها و روند ارائه کارها تاثیرگذار خواهد بود. هر سازمانی می داند شهرت حرفه ای تفاوت میان موفقیت و شکست است و آنها تلاش می کنند تا حرفه ای ترین کارمندانشان را نگه دارند.
در ادامه با ما همراه باشید تا 9 قانون طلایی برای رفتار حرفه ای در سازمان را با هم بررسی کنیم.
همیشه تشنه تعالی باشید
این اولین قانون برای رسیدن به موفقیت در هر کاری که انجام میدهید است. تعالی کیفیت خدماتی است که به طرز غیرمنتظره ای خوب است و بنابراین از استانداردهای عادی پیشی می گیرد.
قابل اطمینان باشید.
در جامعه امروزی، اعتماد مسئله مهمی است که هر کارمندی که آن را از خودش نشان می دهد، به سرعت در مسیر حرفه ای قرار می گیرند. ایجاد اطمینان یعنی کارهایی که به شما محول گردیده را به سرانجام برسانید و توقعات را برطرف سازید و باعث کاهش انتظارات نشوید. برای کسب اعتماد روسا و همکاران خود فراموش نکنید که ارزش و صداقت با گذشت زمان اثبات می شود.
قابل اعتماد باشید
برای قابل اطمینان بودن محکم بایستید و مسئولیت تمام وظایفی که بر عهده داشته اید را بر عهده بگیرید. این یعنی مسئولیت پذیری در قبال وظایف و عواقب آن ها، چه خوب و چه بد.
مودب و با احترام رفتار کنید.
ادب یعنی دوستانه بانزاکت و خوب رفتار کردن و بخشنده بودن نسبت به دیگران. این روند باعث می شود تعاملات اجتماعی در محیط کار روان حرکت کند، از تداخل دوری کنید و احترام کسب کنید. احترام یک احساس مثبت از عزت نفس یا تمایل را برای شخص یا سازمان به ارمغان می آورد. احترام در زول زمان بدست می آید اما با یک اقدام ناشایست یا نسنجیده از بین می رود. تعاملاتی این چنین نیازمند مراقبت است تا احترام کسب شده افزایش یابد.
صادق، صریح و شفاف باشید.
صداقت، جنبه اخلاقی شخصیت هر کسی است که صفات مثبت و خصوصیاتی مانند حق گویی، صراحت، وفاداری، عدالت، بی ریا بودن را در وجود خود دارد. این خصیصه ها بسیار مورد پسند روسا قرار می گیرد و برای آن باید ارزش های اخلاقی شخصی خود را افزایش دهید.
لایق باشید و به طور پیوسته خود را بهبود دهید.
صلاحیت در حقیقت توانایی یک فرد برای انجام یک کار به شکل صحیح است. این ترکیبیست از دانش، مهارت و رفتاری که به بهبود عملکرد کمک می کند. صلاحیت بر اثر تجربه رشد می کند، به شکلی که فرد برای یادگیری مشتاق است. توسعه مستمر فردی یک شرط ضروری برای ارائه خدمات حرفه ای در همه زمان ها است.
همیشه به اخلاقیات پایبند باشید.
رفتار اخلاقی طبق آیین نامه های اخلاقی خاصی مطابق با آئین نامه یا رفتار عمومی پذیرفته شده عمل می کند.
این همیشه بهترین سیاست است و در مواردی که، کتاب قانون ناکافی است، عمل کردن با وجدان اخلاقی روشی صحیح برای ادامه دادن است. این اتفاق شاید در بعضی از سازمان ها منجر به ایجاد اصطحکاک و ناسازگاری شود اما در سازمان هایی که بر اساس اخلاقیات پیش می روند همیشه با تصمیم ها و اقدامات اخلاقی در کنار کارمندان خود می ایستند.
به محرمانه بودن اطلاعات احترام بگذارید.
محرمانه بودن یعنی احترام گذاشتن به مجموعه ای از قوانین و یا تعهدی که شما را از انتشار بیشتر و غیرمجاز اطلاعات محدود می کند. در طول کار، اطلاعات با اطمینان خاطر به شما منتقل می شود، این اطلاعات می تواند از سمت همکاران و یا خود سازمان به شما داده شود و بسیار مهم است که شما نسبت به محرمانگی آن با صداقت کامل برخورد کنید. با این کار، شما اعتماد و احترام را با حفظ محرمانگی اطلاعات سازمان بدست می آورید و اثرگذاری خود را در سازمان بیشتر کنید.
مثال های خوبی بگذارید
استفاده از قوانین قبلی به شما کمک می کند تا رفتار حرفه ای خود را در سازمان خود ارتقا دهید اما تا زمانی که دانش خود را به همکاران و افراد مافوق خود نشان نداده اید این فرآیند کامل نمی شود. حرفه ای بودن به این که شما در یک سازمان هستید یا نه مربوط نمی شود، حرفه ای بودن سبکی از زندگی است.
امروزه حرفه ای بودن و داشتن رفتاری حرفه ای در سازمان ها از ارزش بالایی برخوردار است و به ندرت افراد حرفه ای را خارج از محیط های کاری حرفه ای میبینید. این قوانین طلایی را به کار ببرید تا بتوانید وارد دنیای حرفه ای در محیط های کسب و کارشوید.
منبع: www.linkedin.com