6 راه برای پویایی خانمها در محیط کار
شما با یک ایده عالی در ذهنتان در جلسه ای نشسته اید. این ایده میتواند در هزینه های کمپانی تحولی ایجاد کند یا پروژه ای که تیمتان بر روی آن کار میکند را بهبود بخشد. اما هرچقدر هم این ایده ناب و عالی باشد، هیچگاه آن را به زبان نمی آورید. یا اگر شروع به صحبت میکنید بلافاصله صحبتتان را قطع میکنند و شما عقبنشینی میکنید و ایده خود را دیگر بیان نمیکنید.
اگر زمان خواندن این متن به نشانه تایید سر خود را تکان دادید، شما تنها نیستید. تحقیقات نشان میدهد در جلسات آقایان بر 75 درصد از مکالمات مسلط هستند.
و چرا نباشند؟ از سنین کودکی، مردان در سرتاسر دنیا آموخته اند که آگاهانه یا غیرآگاهانه نقش آنها قبول کردن ریسک است. زنان از سوی دیگر، از سنین کودکی آسیب پذیر خطاب شده و به آنها یاد میدهند که باید از آنها مراقبت شود و باید دیده شوند و نه اینکه شنیده شوند.
اما آیا میدانید زمانی که زنان ساکت میشوند و ایده هایشان را به زبان نمی آورند چه اتفاقی می افتد؟
مشاغل شکست میخورند.
درست است. ایده های باارزش هرگز به اشتراک گذاشته نمی شوند. این بر سود کمپانی، پتانسیل رشد و عملکرد کلی تاثیر میگذارد.
زمان تغییر فرا رسیده است.
به جلسه برگردیم. چرا اهمیت دارد شما بلند شوید و ایده خود را مطرح نمایید؟ زیرا در وهله اول ایده تان اهمیت دارد. و چه کسی این را میداند؟ این میتواند ایدهای باشد که میتواند نحوه عملکرد سازمانتان را تغییر دهد و آن کسب و کار رشد 4 برابری داشته باشد و صدها فرد جدید استخدام شده و شما دنیا را تغییر داده اید.
دوم و احتمالا مهمتر اینکه، حتی اگر ایده تان به صورت چکیده باشد، شما خودتان را مطرح کرده اید.
بعد از تمام پیشرفتهایی که زنان در این دو دهه اخیر در دنیا بدست آورده اند، و با تمام راه های درستی که زنان برای پیشبرد و پیشرفت خود انجام میدهند، فاصله ای که جنسیت در این امر می اندازد همچنان واقعی است. زنان برای کار یکسان درآمد کمتری از مردان دریافت میکنند و این جای تعجب ندارد که زنان رنگین پوست حتی درآمد کمتری دارند.
اما خبر خوبی وجود دارد که تمام زنان در سراسر دنیا باید آن را بدانند. یک استراتژی برای افزایش حقوق زنان وجود دارد. و آن دیده شدن است.
خانمها، باید از دیده نشدن در محل کار دست بردارید. لطفا و لطفا مطمئن شوید که تلاشهایتان توسط رئیستان دیده میشود.
راه های زیادی وجود دارد اما بهترین راه با حضور شما در جلسات شکل میگیرد.
و این را میدانم که صحبت کردن زمانی که به آن عادت ندارید سخت است. میدانم که ارائه ای با اعتماد به نفس زمانی که تنها زن حاضر در جلسه هستید بسیار دشوار است. و این طبیعی است که بترسید. اما لطفا اجازه ندهید که ترستان بر شما غلبه کند.
دوست من، افراد حاضر در جلسه لایق شنیدن صدایتان و ایده هایتان هستند.
پس زمانی که بار دیگر در جلسه کاری حضور داشتید، این 6 قدم را طی کنید:
در مرکز بنشینید. دیگر در گوشه میز کنفرانس یا در انتهای آن مخفی نشوید. با رهبران تیم بنشینید و یا هرکسی که جلسه را مدیریت میکنید. این بهترین راه برای این است که خودتان را نشان دهید، و حتی شنیدن موضوع بحث را برایتان راحتتر میکند و به شما برای شرکت در مکالمه کمک میکند.
تنها یک یادداشت بردارید. از نوشتن تمام کلماتی که در آن جلسه گفته میشود و اشتراک گذاری آن با سایر اعضای تیم دست بردارید. حتی اگر یادداشت برداری در حیطه وظایف شماست، به جلسه توجه کنید و تنها نکات مهم را یادداشت کنید و درنهایت پس از پایان جلسه تمام نکات را در صورت لزوم با توضیحات بیشتر یادداشت کنید. اما شما باید در طول جلسه و هر لحظه، آماده مشارکت باشید.
با صدای رسا صحبت کنید. حتی اگر با فرد دیگری هم نظر هستید، این مسئله را عنوان کنید. هدفتان این باشد که در هر جلسه حداقل یکبار و با صدای رسا صحبت کنید طوری که همه صدای شما را بشنوند.
مراقب باشید که چه چیزی را چگونه و کی میگویید. طوری بر روی زمانبندی حرفی که میخواهید بزنید کار کنید که با اعتماد به نفس به نظر برسید. و اگر بلند صحبت کردن شما را میترساند، حتما یک دوره سخنوری عمومی را بگذرانید و یا برای تقویت اعتماد به نفستان در کارگاه های گروهی شرکت کنید.
بر روی زبان بدنتان مسلط باشید. نحوه ورود شما به اتاق و نشستن سر میز جلسه، نشان میدهد که شما برای مشارکت کردن در جلسه حاضر شده اید یا تنها به عنوان یک شنونده در آن جلسه شرکت کرده اید. صاف نشسته، شانه هایتان را عقب داده و تماس مستقیم چشمی با هرکسی که صحبت میکنید برقرار کنید.
حرفتان را به اتمام برسانید. طبق مطالعات روانشناسی زمانی که بین یک مرد و زن مکالمه ای صورت میپذیرد، مردها تمایل دارند که در یک سوم موارد صحبتهای زنان را قطع کنند. اگر مشغول مکالمه هستید و کسی حرف شما را قطع کرد، فراموش نکنید که به اشتراک گذاری ایده تان ادامه دهید.
به یاد داشته باشید، شما به دیگران یاد میدهید که چگونه با شما رفتار کنند و ایجاد فاصله ها نشان میدهد که چقدر ارزشمند هستید. اکنون زمان شماست. نه فقط شما بلکه تمام زنان دنیا.
منبع: melrobbins.com