5 کاری که کارمندان بخش تکنولوژی دوست ندارند اما کمپانی ها آنها را انجام می دهند!!!
اطلاعات زیاد موجود در فضای مجازی نشان میدهد که طرفداران تکنولوژی چه تعداد هستند. این مسئله باعث می شود که یافتن استعداد فنی دشوار باشد، زیرا بسیاری از کارمندان فناوری مرتباً از شرکت های دیگر پیشنهادات شغلی ناخواسته دریافت می کنند. در عین حال، با توجه به میزان تلاش شرکت ها و هزینه های زیادی که برای جذب این کارمندان در وهله اول کرده است، این اتفاق بسیار دردناکی است و ضرر بزرگی به کمپانی است. پس راه حل چیست؟ چطور مطمئن شوید که کارمندان خود را حفظ خواهید کرد؟ مطمئن شوید که این پنج کار را انجام نمیدهید:
1-به کارمندان بخش تکنولوژی مجالی برای یادگیری مهارت های جدید ندهید.
تمام کارمندان میخواهند سر کار دانش خود را ارتقا دهند، همانطور که 78 درصد از کارمندان میگویند، آنها تمایل به ماندن در یک کمپانی دارند اگر مسیر یادگیری مشخصی وجود داشت. این امر به طور خاص برای کارمندان بخش تکنولوژی صحت دارد، که عطش یادگیری تکنولوژی های جدید و به روز بودن را دارند. از این رو ، یکی از بهترین راهها برای رفتن کارمندان بخش فناوری شما این است که احساس کنند مهارتشان با ارائه ندادن فرصت یادگیری به آنها منسوخ می شود.
2-تنها به آنها آموزش مهارتهای تکنولوژی بدهید.
قطعا کارمند بخش تکنولوژی علاقه فراوان به یادگیری مهارتهای تکنولوژیک دارد اما، این که آنها برای ماهر شدن فقط به این نیاز دارند اشتباه است. کارمندان بخش تکنولوژی مانند سایر کارمندان، میخواهند کارشان را بهبود ببخشند. و این اغلب به معنی یادگیری چیزی بیش از مهارتهای رشته خودشان است. برای مثال مهارتهای نرم (Soft Skills) برای رسیدن به سطوح بالا اهمیت خاصی پیدا میکنند. بنابراین اگر شما فقط کارکنان بخش فناوری خود را در زمینه مهارتهای تکنولوژیکی آموزش بدهید، از پیشرفت آنان جلوگیری کردهاید. و آنها هم دست روی دست نمیگذارند و از شرکت خواهند رفت.
3-تمرکز بر روی اهداف بزرگ که سبب بی انگیزگی کارمندان می شود.
کارهای بخش تکنولوژی سخت هستند. کدنویسی، مسئولیت بخش فناوری، تامین امنیت شبکه همه و همه میتوانند بعد از مدتی خسته کننده باشند. به همین دلیل توضیح هدف آن کار، بسیار مهم است. توسعه دهندگان سیستم بیمارستانی فقط کد نمی نویسند، بلکه اطمینان حاصل می کنند که بیماران از خدمات درمانی بهتری برخوردار میشوند. کارمندان فناوری اطلاعات در یک شرکت بیمه فقط فایروال ایجاد نمی کنند بلکه وظیفه حفظ اعتماد مشتریان در سازمان را نیز بر عهده دارند. هر سازمانی برای جامعه سودمندی ای دارد. هرچه بیشتر بتوانید بر این مزیت و سودمندی تأکید کنید و کارمندان واحد فناوری در ایجاد آن نقش بازی کنند، در ادامه فعالیت هایشان مشغول و انگیزه بیشتری خواهند داشت.
4-همیشه به دنبال یک رهبر از خارج از سازمان باشید.
بزرگترین دلیل کارمندان بخش تکنولوژی برای ترک کارشان پیشرفت کاری است. و این بدان معنی است که آنها از هیچ چیزی بیشتر از بن بست تنفر ندارند. پس احتمالا بزرگترین اشتباهی که یک شرکت میتواند داشته باشد این است که به طور پیوسته برای نقش های رهبری از خارج از سازمان دنبال نیرو بگردد. این مسئله به کارمندان بخش تکنولوژی القا میکند که در بن بست کاری قرار گرفته اند و به آنها انگیزه میدهد که به دنبال کار در جای دیگری بگردند. شما شاید نتوانید هر جایگاه رهبری و مدیریتی را با نیروی داخلی تامین کنید اما با تلاش برای بهبود افراد و جستجوی داخلی راه زیادی را برای نگهداری کارمندان خود پیموده اید.
5-مدیران با کارمندان خود هیچ گفتگوی کاری نداشته باشند.
بسیاری از مدیران، با کارکنان زیردستشان گفتگوی صادقانه ای ندارند. این باعث میشود کارکنان، بلندپروازیهای خود را از مدیران مخفی نگه دارند و وقتی که یک شغل جدید در جای دیگر پیدا کردند، مدیرانشان سورپرایز میشوند و آن جایگاه پرسنل خالی میماند. وقت آن رسیده تا روند جدیدی را پیش بگیرید مخصوصا برای کارمندان بخش تکنولوژی که فرصتهای شغلی فراوانی در سایر کمپانی ها دارند. مدیران باید پیوسته به کارمندان برسند و از آنها سؤال کنند که آرزوهای شغلی آنها چیست و ببینند که برای ثبات آنها در شرکت چه کارهایی می توانند انجام دهند.
این تعامل مدیر و کارمند، نتیجه غیرمتغیری دارد و همیشه به حفظ کارکنان منجر میشود. حتی زمانی که شرکت در تحقق اهداف کارمندانش ناتوان باشد، حداقل مدیرمسئول، از زمان رفتن کارمند باخبر میشود و سورپرایز نخواهد شد و برای جایگزینی او پیشدستی میکند.
منبع: linkedin.com