5 نکته ارتباطی با کارمندان در شرایط بحرانی
همه رهبران می دانند که ارتباطات در هنگام بحران بسیار مهم است. هنگامی که رهبران با فوریت ، شفافیت و همدلی ارتباط برقرار می کنند ، به افراد کمک می کند تا با توجه به شرایط بحرانی که به طور مداوم در حال تغییر است ، سازگار شوند. لحن فوری، افراد را به تصمیم گیری سریع برای کاهش آسیب، ترغیب می کند. صراحت و شفافیت باعث ایجاد اعتماد در رهبران می شود و احترام به کارمندان را به طور ضمنی با تشخیص اینکه آنها قادر به مقابله با آنچه به اشتراک گذاشته شده است می شناسند. و نشان دادن همدلی می تواند در مواجهه با چالش هایی که پیش روی شماست ، امیدوارکننده باشد.
با این وجود ، فراتر از این توصیه های اساسی، اکثر مدیران احتمالاً نمی توانند به این سؤال پاسخ دهند: اکنون که ما چند ماه درگیر بحران هستیم ، کارکنان شما از واکنش سازمان شما نسبت به همه گیری ویروس کرونا چه احساسی دارند؟
پنج راهکار اساسی برای رهبران وجود دارد که ما در زیر به ترتیب نزولی از اهمیت آنها در تأثیرگذاری بر رضایت کارمندان از نحوه کارفرمایان خود در زمان پاندمیک با آنها می پردازیم.
به طور پیوسته ارتباط برقرار کنید.
خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنند ضروری است با کارمندان ارتباط برقرار کنند. ارتباطات مکرر باعث کاهش ترس و عدم اطمینان می شود و قطعا پیام ها شنیده خواهد شد. در حالی که رهبران ممکن است از تکرار پیام های اصلی خستگی را تجربه کنند، آنها باید درک کنند که اعضای تیم باید چندین بار این پیام ها را بشنوند. افراد مختلف ممکن است نیاز به شنیدن پیام ها به روش های مختلف و از طریق کانال های مختلف داشته باشند.
در زمانی که خیلی از افراد ممکن است خبرهای بد را تجربه کنند، مدیران باید نقاط مثبت را پیدا کنند و آنها را برجسته کنند.
کانال های امنی برای بازخوردها ایجاد کنید.
این پیام از یک کارمند را درنظر بگیرید: اغلب اطلاعات من در این کمپانی امن نمی ماند. اطلاعات به بیرون درز میکند. نمیدانم این خلا در منابع انسانی وجود دارد یا مردم فقط نمی دانند چگونه دست از غیبت و یا کارهای دیگر بردارند، اما اطلاعات خصوصی هیچ گاه در امنیت نیست. کارمندان باید بتوانند نگرانی هایشان را بدون ترس از بازخواست به روسای خود انتقال دهند.
رهبران سازمان باید کانالهای ارتباطی موجود را برای ارائه بازخورد ارائه دهند و باید تأکید کنند که چقدر به دریافت نظرات از کارمندان در تمام سطوح اهمیت می دهند. به عنوان مثال ، سازمانها می توانند از راه های زیر برای كارمندان راه های ارتباطی برقرار كنند: دسترسی به منابع انسانی ، صحبت با رهبر ارشد ، آوردن موضوعات به یك جلسه یك روزه با مدیر و داشتن كانال پیشنهادی ناشناس.
داشتن گزینه های گوناگون بسیار مهم است زیرا ممکن است کارمندان فردی بر اساس عواملی مانند ارتباط با مدیران خود ، اعم از HR به عنوان پشتیبان ، و دیدگاه های خود در مورد پاسخگویی کانالهای رسمی ناشناس ، ایمنی یک کانال معین را متفاوت ببینند. انتخاب در مورد نحوه بازخورد به این ترتیب اطمینان حاصل می کند که مردم از این کار جلوگیری می کنند ، که به نوبه خود باعث افزایش رضایت آنها از عملکرد شرکت آنها می شود.
سرانجام ، رهبران باید بطور دوره ای آنچه را كه از این بازخورد می شنوند گزارش دهند. به اشتراک گذاشتن خلاصه دقیق سؤالات ، نگرانی ها و اقدامات پیگیری ، اعتماد به رهبری را در این زمان حساس افزایش می دهد – اعتماد که احتمالاً پس از فروکش کردن بحران ادامه خواهد یافت.
به کارمندان کمک کنید تا به طور موثری در خانه کار کنند
کارمندانی که احساس می کنند در حالی که از راه دور کار می کنند ، برای تولید و موفقیت خود لازم دارند ، از پاسخ کلی سازمان خود به این بیماری رضایت دارند.
اگر سازمان بخواهد بهره وری را حفظ کند ، ممکن است ارزش سرمایه گذاری در تجهیزات بر ای کار از خانه را داشته باشد. برای بسیاری، داشتن تجهیزات معمولی در دفتر (به عنوان مثال ، هدست ، مانیتور دوم ، صندلی راحت و میز) می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و بر بهره وری آنها تأثیر بگذارد. همانطور که یکی از کارمندان گفت: “از آنجا که ما نتوانستیم تمام تجهیزات مورد نیاز خود را به طور روزانه برای انجام کارهای خود داشته باشیم، اینکه بتوان عملکرد را در همان سطح قبلی نگه داشت چالش ایجاد نموده است.
به طرز مشابه، خیلی از کارمندان شاید نیاز داشته باشند که قرارهای خود را براساس براساس شرایط خانوادگی و یا نگهداری از فرزندشان تنظیم کنند. و با توجه به چالش های موجود، مدیران ممکن است برای برقراری گفتگوهای یک به یک یا گروه های کوچک با افرادی که از قبل یکدیگر را می شناسند ، از تماس تلفنی استفاده کنند نه از جلسات ویدیویی.
نگرانی های مربوط به امنیت شغلی را بیان کنید.
قابل درک است که افراد برای کارهایشان احساس نگرانی داشته باشند. به یاد داشته باشید، مدیران باید در مواقع لزوم به اعضای تیم اطمینان دهند که وضعیت شغلی آنها امن است. و اگر اینگونه نیست، آنها قدردان این قضیه خواهند بود و بر أساس آن برنامه ریزی خواهند نمود.
برای آینده برنامه ریزی کنید.
این مورد قطعا به نگرانی های کارمندان مربوط می شود. با توجه به بحرانی که هم اکنون گرفتار آن هستیم، جای تعجب ندارد که بسیاری از افراد نسبت به آینده سازمان خود نگران هستند. بنابراین، زمانی که با کارمندانتان در ارتباط هستید بر این نکته که چه چیزی در سازمان به خوبی پیش می رود، تاکید داشته باشید. سپس تا می توانید از استراتژی های خود و برنامه هایتان با آن ها صحبت کنید. و حتما کارمندی که یک مایل اضافه تر را برای گرفتن جواب و یا کمک به همکار خود رانندگی کرده است را بشناسید و فراموش نکنید. چرا که می تواند یک اثر مثبت موج دار باشد.
با توجه به اینکه سرعت همه گیری بیماری کرونا به شدت چگونگی زندگی شخصی و کاری افراد را تغییر داده است، مردم بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال راهنمایی و پشتیبانی از سمت روسای خود هستند. در این دوران بحرانی، آنچه شما به عنوان یک مدیر می گویید و نحوه عملکردتان، نقش مهمی در تعیین عملکرد سازمان شما دارد.
منبع: hbr.org