4 اشتباه رایج که در دورکاری باید از آن دوری کرد.
با توجه به شرایط همه گیری کرونا، دورکاری همچنان ادامه دارد که خود فرصت های بسیار زیادی را برای نیروی کار فراهم آورده است. از خانه کار کردن یا به عبارتی دورکاری، چالش های بسیاری را برای کارمندان و کمپانی ها در این برهه از زمان به وجود آورده است.
در حالیکه کمپانی ها برای بهبود شرایط دورکاری دست و پنجه نرم می کنند، لازم است تا اشتباه های رایجی که مورد مطالعه قرار گرفته را بشناسیم و با راه حل های احتمالی آنها آشنا شویم تا دورکاری را کاراتر، سالم تر و با بهره وری بیشتر پیش ببریم.
بیش از حد کار کردن، فرسودگی و خستگی
درحالیکه شاغلین دورکار مشغول عادت کردن به این نرمال جدید هستند، تعطیلات خانوادگی به تاخیر انداخته شده اند، والدین شاغل مشغول پیدا کردن راه حلی هستند که با حضور فرزندان خود در خانه به دورکاری مشغول شوند و مرز قدیمی میان کار و زندگی شخصی کمرنگ تر می شود.
شش ماه پس از بیماری همه گیر، این مطالعه گزارش می دهد که ساعات کار، فرسودگی و مدت زمان طولانی بودن خیره شدن به صفحه نمایش موانع اصلی است:
- کارمندان فشار انجام کار و به نوبه خود، کار طولانی تر را احساس می کنند. اکثر افراد بیشتر از نرمال ساعت 9 تا 5 کار می کنند.
- نداشتن رفت و آمد یا افت روزانه به معنای بهره وری بیشتر صبح زود است.
- کارمندان زودتر و زودتر ثبت نام می کنند. با افزایش 26٪ از ورود به سیستم قبل از COVID در 4 صبح ، 23٪ در 5 صبح و 22٪ در 6 صبح.
- بعد از ظهر از حدود 1 بعد از ظهر، ورود به سیستم وجود دارد. تا ساعت 5 بعد از ظهر که تیم مطالعاتی حدس زده است زمان رسیدگی به خانواده و سایر مسئولیت ها است.
- یافته ها حاکی از افزایش ورود به سیستم در شب است، با 30٪ افزایش از ورود به سیستم های قبل از COVID در 1 بامداد و 34٪ افزایش در ساعت 2.
بدرفتاری و امنیت
بدرفتاری در محل کار چیز جدیدی نیست ، اما مرز بین آنچه مناسب است و چیزهایی که مناسب نیستند به راحتی می توانند به هنگام دورکاری کمرنگ شوند. با شیوع بیماری همه گیر جهانی، گزارش آزار و اذیت برای کارمندان دشوارتر شده است و تشخیص رفتار نامناسب به سختی صورت می پذیرد.
تغییر در فرهنگ انتقاد اولویت ها را نیز جابه جا نموده است. همه گیری بیماری کرونا باعث شده است تا 63 درصد از مردم آمریکا اولویت های خود را از نو بازنویسی کنند. این مسئله بر روی سلامت شخصی، امنیت شغلی و ارزش های سازمانی تاثیرگذار بوده است:
- 52٪ معتقدند احساس امنیت در محل کار مهمتر از ترفیع و ارتقا است.
- 33٪ موافق احساس امنیت بیش از حقوق یا پیشرفت شغلی هستند.
- 79٪ از كارمندان آمریكایی می گویند كه كارفرمایان در حال حاضر نسبت به قبل از COVID برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
- 40 درصد از افراد معتقدند که داشتن ساعت کاری منعطف از دریافت ترفیع مهم تر است.
برگزاری جلساتی که کارساز و موثر نیستند
برای کشف عوامل مهم تأثیرگذار جلسات، Doodle ، بیش از 30 میلیون جلسه ای که در پلتفرمش برنامه ریزی شده بود را بررسی کرد و چنین نتایجی حاصل شده است.
109 درصد افزایش برای جلسات مجازی هیئت مدیره / سهامدار
136 درصد رشد برای پیگیری ها و چک کردن های مکرردر زمان بیکاری کرونا
- جلسات صبحگاهی در انگلستان خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است، با اینکه مردم بریتانیا افرادی سحرخیز هستند، اما از این جلسات حمایت نشد. به جای آن به قرارهای بعد از ظهر در وسط هفته به شدت علاقه نشان داده اند.
- بیش از 50 درصد ملاقات ها در آلمان بین ساعات 12 تا 6 بعدازظهر اتفاق می افتد و ساعات مفید صبح را برای متمرکز ماندن بر روی کار نگه می دارند. به طرز شگفت آوری، در آلمان جلسات آخر هفته به نسبت آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.
نیاز به همدلی در محیط کار
بنا بر طبق تحقیقات، قطع ارتباط بین مدیر عامل ها و کارمندان همچنان ادامه دارد. سرمایه گذاری در جای درست برای کارمندان باعث تغییر می شود و کارمندان انتظارات زیادی از رهبری دارند.
- 76 درصد از کارمندان در 2020 معتقدند که کارفرمایان کسی که مشکلات سلامت ذهنی دارد را به عنوان فشار تلقی می کنند.
88 درصد از کارمندان برنامه ای منعطف را ترجیح می دهند. آنها این برنامه منعطف را برای مراقبت از اعضای خانواده خود در نظر گرفته اند. در حالی که این تعداد مربوط به بازتاب پاسخهای قبل از همه گیری کرونا است و بسیاری از کارمندانی که اکنون از خانه کار می کنند، برنامه های انعطاف پذیر برای مراقبت از اعضای خانواده احتمالاً در سال جدید اهمیت ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.
- بالغ بر 90 درصد کارمندان می گویند مرخصی زایمان برای مادران و پدران، مرخصی های بلند مدت و مرخصی برای مراقبت از اعضای خانواده نوعی همدلی است.
- 95 درصد از کارمندان می گویند کارفرمایان باید فرصت آموزش مداوم را فراهم کنند. و اكثريت اظهار داشتند كه امكان گذراندن مهارت های شغلي و دوره های توسعه را در زمان شركت به جای مرخصی با حقوق، ترجیح می دهند.
- 93 درصد از کارمندان می گویند وقتی کارفرمای آنها دستاوردهای حرفه ای خود را بشناسند، این باعث افزایش بهره وری کلی کار می شود.
- 94 درصد از کارمندان ارتباطات حضوری را به عنوان همدلانه ترین ابزار ارتباطی می دانند، با توجه به چشم انداز فعلی که مجبور به برقراری ارتباط دیجیتالی در سراسر نیروی کار است، پویایی جالبی ایجاد می شود.
راه هایی برای روبرویی با چالش ها
مهم است كه کارمندان در زمان دورکاری و کار در محیط خانه مرزهای کاری خود در خانه را خیلی محکم مشخص کنند. با اعضای خانواده به نحوی رفتار کنید که گویی محل کارتان به فاصله پنج مایل دورتر قرار دارد و از اعضای خانه بخواهید که به این مرز پایبند باشند. فقط در هنگام نیاز از محل کار خود خارج می شوید. به برنامه خود منظم بچسبید و بعد از ساعتها فضای کاری خود را شاداب نگه دارید. سعی کنید از تمام ساعاتی که در دفتر کار خود قرار دارید استفاده کنید تا توسط حجم بالای کار غرق نشوید. ضروری است که کارفرمایان نسبت به زمان کار و کار کارمندان خود حساس باشند.
منبع: www.forbes.com