3 اشتباه رایج هنگام درخواست ترفیع
مصاحبه های شغلی پراسترس هستند: اینکه بگویید 5 سال آینده کجا قرار دارید، اینکه از نقاط ضعفتان بگویید و در نهایت سخت ترین سوال که میزان حقوق درخواستی شما چقدر است. پس از سپری کردن تمام این موارد، اینکه از رئیس خود برای ترفیع درخواست کنید خود نیز یک کار پر استرس است. زمان آن رسیده که با ترس صحبت کردن درباره حقوق خود مقابله کنید. این ناراحتی را تقریبا تمام افراد تجربه کرده اند، بنابر مطالعات اخیر، زنان دو برابر بیشتر نسبت مردها برای صحبت کردن درمورد حقوق خود احساس ناراحتی و سختی دارند. درحالی که قانون حقوق یکسان 60 سال پیش به اجرا در آمده است، اما همچنان اختلاف بزرگی در محیط های کاری برای این موضوع وجود دارد و به طور متوسط زنان 17.2 درصد درآمد کمتری نسبت به مردها دارند. حتی در کارهایی که به صورت انحصاری مختص زنان است، زنان درآمد کمتری دارند.
در ادامه به 3 اشتباه رایج که هنگام درخواست برای افزایش حقوق توسط کارمندان دیده می شود اشاره می کنیم.
- از جلسه بررسی عملکرد استفاده کنید.
در حالیکه یک جلسه به شکل دوره کردن عملکرد سالیانه به نظر می رسد، اما اینجا بهترین مکان برای صحبت در مورد حقوق است. رئیس شما با سوالی که در ذهنش دارد وارد مکالمه خواهد شد، جوابی که پیشتر در قسمت منابع انسانی مورد موافقت قرار گرفته است.
به جای آن، پیشنهاد می کنیم از 90 روز قبل از آن به مرور و بررسی عملکردتان بپردازید. فرصت شما این است که می دانید این جلسه در چه زمانی برگزار می شود، پس در فرصتی که دارید چیزی را برای خودتان آماده کنید.
در طول این زمان، برای خودتان آرامشی قوی بسازید، نه تنها در رابطه با رییستان و تیم همکارتان، بلکه حتی نسبت به همکارانی که در سازمان های دیگر مشغول هستند. هیچ چیز بیشتر از فردی در دپارتمانی دیگر که به رییس شما دسترسی دارد نمی تواند به آنها نشان دهد که شما چه کارمند فوق العاده ای هستید.
شما باید به کارتان بیشتر از سلسله مهارت هایی که در آنها توانمندی دارید نگاه کنید. کلاه پیشرفت کاری را بر سر خود بگذارید، مهم نیست که چه شغلی دارید، شما آنجا هستید تا به خط مشی های آن سازمان کمک کنید.
زمانی که صحبت از ساختن آرامش می شود، همچنین به بیرون از سازمان نگاه کنید و ببینید چه روابطی می توانید بسازید تا به خود کسب و کار کمک کند. این یعنی تامین کنندگان بیشتری برای کار کردن با آنها دارید، ارتباط با مشتریان احتمالی جدید، و یا فرصت گفتگو با استعدادی برتر برای استخدام در تیم خود ایجاد می کنید.
- همه چیز را شخصی برداشت کنید.
کار شاید به شدت شخصی باشد، اما نباید فراموش کنیم که استخدام کردن از تفکر معاملاتی نشات می گیرد. کسب و کار نیازهایی دارد، و آنها به استعدادها برای اینکه آن نیازها را تامین کند، هزینه پرداخت می کنند. این نیاز برای استخدام کردن یک نفر، هیچ ربطی به هزینه اجاره شما، استرس بدهی هایتان و یا هر چیز شخصی دیگر ندارد. به همین منظور، هیچگاه موقعیت و شرایط شخصی خود را در مکالمه مربوط به ترفیع نگنجانید. حقیقت این است که، حقوق شما باید همسطح با وظایفی که شما در سازمان دارید پیش برود.
طبیعتا، لغت بالا رفتن به معنی بیشتر است و بسیار مهم است که میان آنچه نیاز دارید و لیاقتش را دارید تفاوت قائل شوید. اگر حقوق بیشتری می خواهید، یا باید بیشتر کار کنید، یا باید نتیجه بهتری بگیرید. در طبیعت رقابتی بازار کار، مخصوصا با وجود تعداد زیاد افردای که بیکار هستند، بازار کار به شدت رقابتی است و این تنها به نفع کارفرمایان است.
زمانی که وارد مکالمه می شوید، دید روشنی برای تمام احتمالات ممکن در مورد کسب و کار داشته باشید و یا اینکه چگونه توانمندی های شما به آنها کمک می کند. ترفیع راهی است که کارفرما بیشتر بر روی شما سرمایه گذاری می کند. پس آنها را با روش های اجرایی خود شگفت زده کنید. این یعنی شما در پروژه هایی قرار داده خواهید شد که پیش از آن دوست داشتید در آنها شرکت کنید و ماموریت های کاری ای که اشتیاق داشتید جزوی از آن باشید. این باعث می شود که رییس شما برای سرمایه گذاری بر روی شما بیشتر احساس راحتی کند. نه فقط برای جبران خسارت، اما همچنین برای محول کردن پروژه های جدید به شما و یا فرصت های جدید شغلی.
- اصلا درخواست نکنید.
این در حقیقت بزرگترین اشتباهیست که در محیط کار می توان انجام داد. درخواست برای پول بیشتر می تواند ناخوشایند به نظر برسد، ولی اگر درخواست نکنید فرصتتان را از دست داده اید. قبل از اینکه به پایان این مقاله برسید این را در نظر بگیرید که اگر وارد مذاکره نشوید، ارزش کاری خود را از دست می دهید و این تصمیم بر خودتان و خانوادتان اثر می گذارد. یک گوشه ننشینید و رویابافی کنید. فقط به خواندن این مقاله اکتفا نکنید. برای خودتان، کارتان و زمانی که برای خواندن این مقاله سپری کرده اید ارزش قائل شوید.
منبع: www.forbes.com