هفت روشی که با آن میتوانید اشتیاق کارمندان در محیط کار را زنده نگه دارید
یک کسب و کار جدید ابتدا با یک فاز خوب شروع میشود، که در آن کار خوب یک نفر به طور پیوسته تولید میشود. به ناچار، زمانی که شکاف کاری به تدریج نمایان شود و اشتیاق کارمند از بین برود، این روند نیز پایان می یابد.
وقتی که صاحبان کسب و کار، در تشخیص اینکه شعله های اشتیاق کارمندان باید شعله ور شوند شکست میخورند، احتمالا شاهد نیروی کار درهم شکسته، کسل و خسته خواهند بود که به ناچار احتمال تعویض نیروها را افزایش میدهد. از آنجایی که پیدا کردن و جایگزین کردن یک نیروی جدید بسیار هزینه بر است، این معامله برای مدیران خوب است که چگونه نشانه های خستگی و کمبود اشتیاق را ببینند و در نهایت در این وضعیت باعث درخشش کارمندانشان شوند.
5 نشانه افسانه ای از کمبود اشتیاق:
1- ترس از شکست
اگر کارمندانتان گرفتار توالی اشتباهاتی رمغایر با ریسک کردن و درس گرفتن از آن هستند، مشکلی وجود دارد. خیلی مهم است که اشتباه را به معنای درس گرفتن و یادگیری پذیرفت، تقریبا تا حدی که از آن بتوان جشنی گرفت.
2- نگه داشتن اطلاعات
اگر فهمیدید که گروه کوچکی از کارمندان عالی رتبه تنها اطلاعات شخصی را که مربوط به بخش های اساسی مانند مالی، اهداف و ارزیابی عملکرد است، محرمانه می دانند باید نگران شوید. این اطلاعات باید در دسترس همگان باشد تا همه ازمسیر حرکت شرکت کاملاً آگاه باشند.
3- ارتباطات محدود
اگر شاهد این بودید که کارمندانتان صرفا با ایمیل در ارتباط هستند، حتی جایی که تماس تلفنی و یا حتی ملاقاتی رو در ور ضروری و مناسبتر است، بدانید که مشکلی وجود دارد. این شاید به این معنی باشد که کارمندانتان تمایلی به کمی حرکت برای صحبت با مشتری و یا همکارانشان را ندارند.
4- فقدان همکاری
با دقت بسیار زیاد به نحوه تعامل کارمندانتان با هم توجه کنید. یک کارمند با حس همکاری پایین، معمولاً علاقه ای نخواهد داشت که برای کمک به همکاران خود کنار بروند و حرکت کنند.
5- درباره رفتار خود فکر کنید
اگر کارمندتان مهلت انجام پروژه ها را فراموش کرد، اولین تصور شما این است که عواقب را مهار کنید. و این کاملا درست است که کارمندان خود را پاسخگو نگه دارید. اما، قبل از اینکه اقدام کنید، ببینید که آیا رفتار و اقدام شما با این تاخیرها هم راستا هستند. در نظر بگیرید که آیا مکالمه شما میتواند شفاف و واضح تر باشد و یا اینکه پروژه را زودتر واگذار نمایید. فرآیندهای خود شما هم میتواند بر روی کمبود اشتیاق در کارمندانتان اثر بگذارد.
در ادامه 7 روش که با آن میتوان اشتیاق را شعله ور کرد آورده شده است:
اگر از موارد بالا یکی یا بیشتر را مشاهده کردید، پس زمان آن رسیده است که راه حل و نقشه هایی را کنار هم قرار دهید که کارمندان متوجه دلیل اشتیاقشان در ابتدای کار شوند. هیچ کسی دوست ندارد که درباره مسئله ای دید منفی داشته باشد. به خصوص اگر در مورد کاری روتین و هرروزی باشد، پس این وظیفه شماست که به کارمندانتان کمک کنید که دوباره مشتاق شوند.
1- تشویق به تعامل اجتماعی.
طبیعت انسان به صورت ذاتی اجتماعی است، به این معنی که به احتمال زیاد، این بدان معنی است که کارمندان به احتمال زیاد سخت تر کار می کنند و آن مایل اضافی را برای شرکتی که علاقه مند به آن هستند، می روند. تقریبا 40 درصد کارمندان حس تعلق بیشتری دارند وقتی که با همکاران خود به صورت مرتب در ارتباط باشند و مکالمه داشته باشند، چه مکالمات شخصی، چه حرفه ای.
2- فراهم سازی بستری برای خلاقیت
بزرگترین مانع پیش روی دستیابی کارمندان به اشتیاق اغلب استراتژی های تاریک است و تداخل اولویت ها وقتی صحبت از آموزش و توسعه میشود. شما می توانید با ارائه فرصتی برای کارمندان در خارج از صندوق و با ارائه پاداش و شناخت برای انجام این کار، از استفاده از استراتژی های شکست خورده جلوگیری کنید.
همه ما با نیاز یادگیری مهارتهای جدید گره خورده ایم؛ با بهره برداری از این غریزه می توانید به کارمندان خود کمک کنید تا دوباره احساس خواسته شدن و ارزشمند بودن داشته باشند. این امر می تواند از دلگرمی آنها برای خواندن کتابی که شما توصیه کرده اید، حضور داوطلبانه برای پروژه های جدید، گذراندن دوره ای آنلاین یا صرفاً توانمندسازی آنها برای سؤالات بیشتر در مورد مافوق برای بهبود کار روزانه خود باشد.
3- جشن گرفتن موفقیت ها با تیم خود
اگر میخواهید پیروزی مشخصی را جشن بگیرید، میزبان ناهارهای ماهانه باشید یا قول دهید که روزهای تولد کارمندان یا سایر موارد شخصی را جشن بگیرید، این رویدادها باید با هدف ایجاد فرصتی برای کارکنان شما در تعامل در یک محیط آرام تر انجام شود. آنها همچنین فرصتی خارق العاده برای افزایش تعامل خواهند داشت. یک مطالعه انجام شده توسط مؤسسه جهانی مک کینزی نشان می دهد که بهره وری در سازمان هایی که کارمندان با هم تعامل دارند 20 تا 25 درصد بهبود می یابد.
4- رسمیت دادن
آیا تابحال وقت خود را برای نشان دادن کارمندان خود گذاشته اید که چگونه کار آنها در ادامه موفقیت کسب و کار نقش دارد؟ آیا شما می توانید در مورد رسیدن به KPI ها و رسیدن به اهداف، به کارمندان خود بگویید؟ آیا انگیزهای برای اطمینان از سریع تر رسیدن به اهداف شرکت دارید؟ 37٪ از کارمندان به رسمیت شناختن را مهمترین قسمت شغل خود میدانند، بنابراین باید از خود بپرسید، آیا موفقیت تیمی و فردی را می شناسید؟
5- گوش دادن به تمام صحبت ها
از کارمندان خود درباره نظرات و انتقادهایشان سوال بپرسید، این یکی از ساده ترین راه ها برای احیای نیروی کار شما است. اگر کارمندتان به اندازه کافی احساس راحتی کند که نظرش را اعلام کند، این دیگر وظیفه شماست که در صورت امکان آن را پیگیری کنید.
6- ستایش کارمندان
ما این واقعیت را پوشش داده ایم که کارمندان دوست دارند بخاطر انجام یک کار عالی شناخته شوند؛ با این حال، ستایش کارمندان برای مشارکتهایی که شاید دیده نشده است، مهم است. در حالی که شناخت به معنای بدست آوردن بخش عمده ای از برنده ها، تحسین بیشتر برای انجام کارهای روزمره، مانند معامله با مشتری مشکل ساز اما خوب یا پیشنهاد رنگ برای یک قطعه جدید از طراحی طراحی. با تکمیل کار خوب، کارکنان برای دستیابی به این تأییدات مثبت در آینده بسیار باانگیزه تر خواهند بود.
7- تیم حمایتگر
ایجاد تیم های با استعداد در بخش های مختلف به این معنی است که شما باید مدیران آینده نگر این تیم ها را تشویق کنید تا دپارتمی را که بر اساس بحث های صادقانه، اهداف آن و موانعی که با آن روبرو هستید ساخته شود. فقط با بحث صادقانه می توانید نقاط قوت و ضعف تیم خود را ارزیابی کنید. این امر می تواند خلاقیت را ترغیب کند، مانع از بین رفتن خطرات و ایجاد زمینه های جدید برای رشد و موفقیت بیشتر شود.
منبع: addicted2success.com