21 نصیحت در راه موفقیت برای کارآفرینان جوان و با انگیزه
موفق بودن اغلب به معنای یادگیری از کسانی است که در حال حاضر به اهداف خود رسیده اند. داشتن یک رهبر یک موهبت بزرگ برای یک کارآفرین است، اما هرکسی نمیتواند این شخص را پیدا کند.
اگر هنوز معلم و رهبر شخصی خود در کسب و کار را پیدا نکرده اید، در اینجا 21 نصیحت از 21 فرد موفق برای کارآفرینان جوان و باانگیزه داریم که برای شروع بسیار می تواند کمک کننده باشد.
خودتان را به چالش بکشید.
ریچارد برانسون میگوید، بزرگترین انگیزه برای من به چالش کشیدن خودم است. او با زندگی نوعی رفتار میکند که گویی دانشگاهی است که هرگز پایان نمی یابد، که او هر روز بیشتر و بیشتر یاد می گیرد. شما هم می توانید این کار را انجام دهید!
کاری را انجام دهید که به آن اهمیت میدهید.
بدون شک اداره یک کسب و کار قطعا زمان زیادی میگیرد. استیو جابز به این نکته اشاره میکند که تنها راه خشنودی در زندگی این است که کاری را انجام دهید که از صمیم قلب به آن ایمان دارید.
ریسک را بپذیرید.
ما هیچ گاه از نتیجه تلاش هایمان آگاه نمی شویم مگر اینکه آن کار را انجام دهیم. جف بزوس میگوید، دانستن اینکه از شکست خوردن پشیمان نمیشوید اما از تلاش نکردن بسیار پشیمان خواهید شد میتواند کمک کننده باشد
به خودتان باور داشته باشید.
هنری فورد میگوید: اینکه فکر میکنید می توانید یا اینکه فکر میکنید نمیتوانید، 100 درصد حق با شماست. باور داشته باشید که میتوانید موفق شوید و شما خواهید دید که راهتان از میان موانع مختلف باز خواهد شد. اگر باور نداشته باشید، به راحتی بهانه ها را خواهید یافت.
چشم انداز داشته باشید.
مدیر شرکت Tumblr، دیوید کارپ می گوید، در نظر بگیرید که یک کارآفرین فردی است که برای خودش چشم اندازی داشته باشد و اشتیاقی برای خلق آن داشته باشد. همیشه چشم انداز خود را شفاف نگه دارید.
انسان های خوب را پیدا کنید.
با هرکه هستید همانگونه خواهید شد. راید هافمن از بنیانگذاران LinkedIn به این نکته اشاره کرده است سریع ترین راه برای تغییر خودتان این است که با افرادی وقت بگذرانید که دوست دارید آنگونه باشید.
با ترس هایتان روبرو شوید.
غلبه بر ترس هایتان کار آسانی نیست، اما باید انجام شود. آریانا هافینگتون میگوید که فهمیده است نترسیدن مثل یک عضله در بدن ماست، هرچه بیشتر به پرورش آن بپردازد، همانقدر هم این رفتار قوی تر خواهد شد.
اقدام کنید
جهان پر است از ایده های فراوان، اما موفقیت تنها با اقدام کردن حاصل می شود. والت دیزنی میگوید آسانترین راه برای شروع کردن این است که از صحبت کردن دست کشیده شود و اقدام صورت گیرد و البته این امر برای موفقیتتان نیز صدق میکند.
به خودتان فرصت دهید
هیچ کسی به سرعت به موفقیت نمی رسد و هرکسی روزی یک مبتدی بوده است. استیو جابز خیلی هوشمندانه می گوید: اگر به دقت نگاه کنید، اغلب موفقیت های یک شبه زمان زیادی را پشت سر خود گذرانده اند. از اینکه زمان را برای شرکتتان سرمایه گذاری کنید نترسید.
انرژی خود را مدیریت کنید، نه زمانتان را.
انرژی شما میتواند آن کاری که می توانید با زمانتان انجام دهید را محدود کند، پس آن را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید.
یک تیم قوی بسازید.
در یک کسب و کار هیچ کسی به تنهایی به موفقیت نخواهد رسید، و آنهایی که تنها تلاش میکنند هر بار به یک تیم بی نظیر میبازند. تیم بینظیر خودتان را برای بسازید که موفقیتتان را تقویت کنید.
شخصیت افراد را استخدام کنید.
همانگونه که شما تیم خود را میسازید، شخصیت و ارزش ها را استخدام کنید. شما همیشه میتوانید شخصی را در حرفه ای توانمند سازید، اما شما نمی توانید ارزش ها و شخصیت یک فرد را پرورش دهید.
برنامه ای برای جمع آوری سرمایه.
ریچارد هاروچ ، یک سرمایه دار بزرگ ، این توصیه را برای کارآفرینان آینده دارد: “جمع آوری سرمایه تقریباً همیشه دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کردید ، و همیشه طول می کشد. پس برای آن برنامه ریزی کنید. ”
اهدافتان را بشناسید
رایان آلیاس از بنیانگذاران iContact به این نکته اشاره میکند که داشتن ذهنیت روزانه متضمن این است که شما به سمت آن در حرکت هستید. اهدافتان را بچینید و هر روز این امر را به خودتان یادآوری کنید.
از اشتباهاتتان درس بگیرید.
خیلی از کارآفرینان به این نکته اشاره میکنند که اشتباهاتشان بهترین معلمشان بوده است. زمانی که شما از اشتباهاتتان درس میگیرید، به موفقیت نزدیک تر می شوید—حتی اگر از همان ابتدا هم شکست بخورید.
مشتریانتان را بشناسید.
دیو توماس، بنیانگذار Wendy’s، معتقد است شناخت مشتری ها یکی از 3 کلید اصلی برای رسیدن به موفقیت است. کسانی را که بهتر از هر کس دیگری به آنها خدمت می کنید و سرویس میدهید، بشناسید و می توانید راه حل های مورد نیاز خود را ارائه دهید.
از شکایات درس بگیرید.
بیل گیتس میگوید، ناراضی ترین مشتری های شما میتوانند بزرگترین منبع یادگیری شما باشند. اجازه دهید مشتری های ناراضی و شاکی به شما شکاف های خدمات و سرویس هایتان را نشان دهند.
به خواسته های مشتری ها گوش دهید
فرض را بر این بگذارید که چیزی که مشتری ها می خواهند هیچ گاه شما را به موفقیت نمی رساند. شما باید مستقیم از آنها بپرسید و با دقت به آنچه که میگویند گوش دهید.
عاقلانه خرج کنید.
زمانی که برای کسب و کارتان هزینه می کنید، بسیار مراقب باشید که هوشمندانه این کار را انجام میدهید. خیلی آسان است که شما مقدار زیادی از سرمایه خود را بر روی موارد غیرضروری هزینه کنید و خیلی زود سرمایه خود را به اتمام برسانید.
صنعت خود را به خوبی درک کنید.
وارد بازی هایی نشوید که چیزی از آنها نمیدانید، حتی اگر میبینید که افراد دیگر پول زیادی از آن در می آورند. شناخت واقعی کسب و کار و صنعتی که در آن مشغول به کار هستید کلید موفقیت شماست.
بیشتر از آنچه انتظار میرود تحویل دهید.
فراتر از خواسته های مشتری پیش بروید و چیزی بیشتر از نیازشان را به آنها تحویل دهید. این یک راه عالی برای دیده شدن صنعت شما و ایجاد مشتریان وفادار است.
تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق نیازمند حجم بالایی از تلاش و کار، چشم اندازهای متعدد و پشتکار فراوان است. این 21 نکته ازکارآفرینانی بود که این راه را پیموده اند و به موفقیت رسیده اند به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر در مسیر خود حرکت کنید.
منبع: www.entrepreneur.com