ده کتابی که هر رهبر استارت آپ برای موفقیت باید بخواند
بهترین راه برای اطمینان از اینکه شما به عنوان یک شخص یا یک رهبر رشد میکنید این است که زیاد مطالعه کنید. موفق ترین افراد مشتاق کتاب هستند. خواندن مداوم به آنها امکان می دهد دانش را جذب کنند، جهان بینی ها و دیدگاه های خود را گسترش دهند و دیدگاه های منسوخ را به چالش بکشند. اما مطمئناً همه کتابها شایسته وقت شما نیستند که از جلدی به جلد دیگر بروید. برای کمک به شما در مسیر خود به سمت تبدیل شدن به یک رهبر موفق، در ادامه با ما همراه باشید تا 10 کتاب برتر در این زمینه را به شما معرفی کنیم.
- مدیریت بازی ذهنی (Managing the Mental Game)مؤلف: جِف باس
کتاب مدیریت بازی ذهن حاوی تمرینات سودمندی است که به شما چگونگی مدیرت آشفتگی ها و استرس ها را یاد می دهد و کمک می کند که در شرایط دشوار و پرفشار آرامش خود را حفظ کرده و منطقی تصمیم بگیرید. جف باس در این کتاب اعتقاد دارد که استرس یک بازی ذهنی است ، و به شما کمک می کند که از افتادن در دام این بازی اجتناب کنید و با استفاده از روش هایی افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.
- با چرا شروع کنید (Start With Why) مؤلف: سایمون سینِک
این کتاب بروی یک واقعیت مهم در کسب و کار تمرکز می کند: مردم محصول شما را نمی خرند بلکه دلیل ساخت محصول شما را می خرند. سایمون سینِک این موضوع را در کتاب با چرا شروع کنید، با بررسی چند سوال مهم توضیح می دهد. یکی از سوالاتی که او مطرح می کند این است ک چرا برخی افراد یا کسب و کار ها نسبت به بقیه خلاق تر، مؤثرتر و سودآور تر هستند؟!
- رهبر خیرخواه (The Go-Giver Leader) مؤلف: باب بِرگ و جان دِیوید مان
رهبران موفق سعی نمی کنند کارهایشان مثل یک رهبر باشد، آن ها در تلاشند که بعد انسانی خود را تقویت کنند. تمرکز این رهبران بر این موضوع است که هرچه ببخشید، بیشتر دریافت می کنید. کتاب رهبر خبرخواه سعی دارد هوشیاری و تمرکز بیشتر در تصمیم گیری را ترویج دهد و این مفهوم را بیان می دارد که زمانی مؤثرتر خواهید بود که علاقه مندی های دیگران را بر علاقمندی های خود مقدم بدانید. رهبرانی که چنین دیدگاهی دارند برای افراد تیم خود و کسب و کار و استارتاپشان موفقیت به ارمغان می آورند.
- غوطه ور شدن (The Dip) مؤلف: سِس گادین
کتاب غوطه ور شدن ثابت می کند که برنده ها هم گاهی دست از کار می کشند و افرادی که از کار دست کشیده اند هم موفق می شوند. سس گادین معتقد است افراد موفق تا زمانی که کسب و کار مناسب برای وقف غوطه ور شدن را بیابند از کارهای خود به سرعت دست می کشند. اگر بتوانید کار مناسب برای غوطه ور شدن را پیدا کنید برای خود و تیم تان سود، امنیت مالی و موفقیت بلند مدت را به ارمغان خواهید آورد. این کتاب به شما کمک می کند که کسب و کاری را برای غوطه ور شدن انتخاب کنید که ارزش زمان، تلاش و استعداد شما را داشته باشد.
- کشف ناشناخته ها با علم اقتصاد (Freakonomics) مؤلف: استیوِن دی لِویت و استیون جِی دابنِر
وال استریت ژورنال در تمجید از استوین دی لویت بیان می دارد : استیون لویت را باید ایندیانا جوز اقتصاد نامید. کتاب کشف ناشناخته ها با علم اقتصاد یک همکاری نوآورانه بین این دو نویسنده است که به عنوان نویسنده و ژورنالیست جوایز متعددی را به واسطه این کتاب کسب کرده اند.
- ضرورت گرایی (Essentialism) مؤلف: گِرِگ مَک کِئون
کتاب ضرورت گرایی، به شما کمک می کند به جای مدیریت موثر زمان، بر روی انجام دقیق و درست کارها تمرکز کنید. در اینجا بهره وری و مدیریت زمان مساله نیست. مک کئون مجموعه دستورالعمل هایی را پیشنهاد می دهد که به وسیله آن ها می توانید، موارد ضروری و حیاتی را تشخیص داده و موارد دیگر را کنار بگذارید.
- انگیزه (Drive) مؤلف: دانیِل اِیچ پینک
دانیل ایچ پینک در کتاب انگیزه بیان می دارد که راز بهبود سازمان ها و افزایش بهره وری کارکنان در برقراری ارتباط با انگیزه های درونی آن هاست. برانگیختن انگیزه درونی، رضایمندی افراد از محیط کار، دانشگاه و خانه را افزایش می دهد، و همچنین به ما این نیرو را می دهد که دنیای بهتری بسازیم.
- اتمام کارها (Getting Things Done) مؤلف: دیوید آلِن
آلن در این کتاب ابزارها و استراتژی هایی متمایزی درباره نحوه تمرکز انرژی و مدیریت انجام کارها ارائه می کند، که از آن جمله می توان به روش انجام سریع تر فعالیت ها، برون سپاری کار در شرایط مناسب و عقب انداختن آن در صورت نیاز اشاره کرد.
- بده و بستان (Give and Take) مؤلف: آدام گرانت
فقط پشتکار، استعداد و اقبال سبب موفقیت نمی شوند، بلکه کیفیت تعامل ما با دیگران هم در موفقیت کسب و کار جدیدمان تاثیر شگرفی دارد. کتاب بده بستان نشان می دهد که اکثر مردم یکی از سه نقش فرستنده، دریافت کننده و یا تطبیق کننده را در جامعه ایفا می کنند. دریافت کننده ها در تلاشند تا جایی که ممکن است از دیگران کمک بگیرند و هدف تطبیق دهنده ها تبادل و تعامل برابر با دیگران است، فرستنده ها گونه کمیابی هستند که بدون آنکه انتظار متقابلی داشته باشند به دیگران کمک می کنند. هنگامی که از فرستادن و کمک کردن به درستی استفاده شود، می توان به نتایج خارق العاده ای رسید.
- چیزهایی که در مدرسه کسب و کار هاروارد به شما نمی آموزند (What They Don’t Teach You at Harvard Business School) مؤلف: مارک اِیچ مَک کورماک
این کتاب همانند یک استاد باهوش راهنمایی های عملی و اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد که در جای دیگری نمی توانید مشابه آن ها را پیدا کنید. مارک ایچ مک کورماک با کتاب ارزنده اش به شما می آموزد که چطور از حس کاربردی انسانی در فروش، مذاکره، مدیریت اجرایی و درک خودتان و دیگران استفاده کنید.
منبع: entrepreneur.com