تصمیم های پیش روی هر کارآفرین
یکی از مسئولیت های سنگین یک کارآفرین، اجبار به اتخاذ تصمیم های سخت است. اما از آنجایی که فرصت ها با تصمیم ها روال متفاوتی دارد، این روندی است که صاحبان کسب و کار برای تجربه رشد و پیشرفت، باید به آن عادت کنند. در طول مسیر کسب و کار، با تصمیم های زیادی روبرو خواهید شد. بسیاری از اینها تأثیر نسبتاً کمی در موفقیت کسب و کار شما خواهند داشت. اما برخی دیگر میتوانند تاثیر شدیدی بگذارند.
کارآفرینی که می خواهد به مسیر پیشرفتش ادامه دهد، باید آمادگی روبرو شدن با پنج تصمیم بزرگ را داشته باشند.
- ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.
البته که اولین تصمیمی که بقیه تصمیمات شما را تحت تاثیر قرار میدهد، این است که آیا فعالیت خود را شروع کنید. این ممکن است شامل این شود که شما تمام وقت خود را قربانی کنید. یا مانند خیلی دیگر از کارآفرینان، سخت ترین تصمیم این است که کدام ایده را به کسب و کار تبدیل کنید.
- وضعیت موجود را گسترش دهید یا نگه دارید.
کوچک نگه داشتن کسب و کارتان قطعا مدیریت راحتتری دارد و کمتر دچار ریسک می شود. زیرا شما می توانید شخصاً بر بیشتر مؤلفه های عملیات روزمره نظارت داشته باشید. با این حال وسوسه گسترش دادن کسب و کار میتواند قوی باشد. گاهی جذابیت درآمد جدید و گاهی خیلی ساده تر، پتانسیل یک اتفاق جدید و هیجان انگیز. هر شرایطی که باشد، تصمیم استراتژیک برای گسترش فعالیتهای شما یا حفظ وضع موجود یکی از بزرگترین تصمیم هایی است که بیشتر صاحبان مشاغل با آن روبرو خواهند شد.
این تصمیمی نیست که به آرامی گرفته شود: اگر تصمیم به توسعه گرفته اید (این به معنای استخدام کارمندان جدید، افزایش لیست محصول یا مشارکت با مشاغل دیگر است). برتری یعنی اطمینان از یک رشد عاقلانه.
آیا شما سیستم ها و فرایندهای مناسبی را برای مدیریت موفقیت آمیز رشد دارید؟ آیا استراتژی هایی در دست دارید که از حفظ کیفیت فعلی خدمات خود اطمینان حاصل کنید؟ چه شرایطی در بازار و اقتصاد ممکن است در موفقیت یا عدم موفقیت توسعه دادن کسب و کار شما تأثیر بگذارد؟
- آیا باید تسلیم شوید.
راه انداختن یک کسب و کار سخت است و این فشار کار سخت، تا آینده ای دور نتیجه ندارد. شاید درگیری های مالی بخواهد شما را متوقف کند، یا خیلی ساده تر، کمبود انگیزه به سبب نتایج ناامید کننده در تجارت است که شما را وادار به تسلیم شدن می کند. دلیلش هرچه که باشد، فکر تسلیم شدن حداقل یکبار به ذهن هر کارآفرینی خطور کرده است.
تنیس باز افسانه ای سوئدی، بیورن بوری میگوید: “بزرگترین نقطه قوت من، صبر من است. من هرگز در یک بازی تسلیم نمیشوم. هرچقدر ناامید باشم، تا آخرین ضربه به مبارزه ادامه میدهم”. لیست مسابقات من نشان میدهد که بسیاری از شکست های به اصطلاح غیر قابل برگشت را به پیروزی تبدیل کرده ام.
این صحیح است که زمان هایی تسلیم شدن بهترین راه حل است، یا تنها تصمیمی است که میتوان اتخاذ نمود. اما اگر میتوانید شجاعت ادامه دادن را در خود به وجود آورید، خواهید دید که بزرگترین موفقیت شما، درست کنارتان است و یا بسیار به شما نزدیک است.
- برون سپاری یا دور کاری
تقریبا بدون هیچ استثنایی، برای هر کسب و کاری زمانی پیش می آید که نیاز به پرسنل اضافی یا ورود مهارتهای جدید غیرقابل بحث نیست. و یکی از بزرگترین تصمیم هایی که یک صاحب کسب و کار با آن روبرو میشود این است که آیا نیروی جدید استخدام کند یا کار را برون سپاری نماید.
متاسفانه، هیچ کس نمیتواند به شما در این زمینه کمک کند و بگوید چه تصمیمی برای کسب و کارتان درست است. برخی از فاکتورهایی که باید آنها را مد نظر قرار دهید عبارتند از:
- هزینه های حقوق و دستمزد و مزایا در مقابل هزینه های پیمانکار
- نوع کار یا نقش. به عنوان مثال، کارکردهایی مانند بازاریابی آنلاین، حسابداری و فناوری اطلاعات اغلب با موفقیت برون سپاری می شوند، با این حال، زمینه های اصلی مانند روابط عمومی و فروش اغلب بهتر است به صورت دورکاری انجام شوند.
- فرهنگ شرکت شما: اگر فرهنگ و نظامی قوی در شرکت شما حکم فرما است و این امر باید در همه وظایف و نقش ها مشهود باشد، ممکن است، دورکاری ترجیح داده شود.
- صنعت و محیط رقابتی شما: اگر در یک صنعت کاملاً رقابتی قرار دارید، نیرویی که به صورت دورکاری فعالیت دارد، ممکن است خطر تبادل اسرار تجاری را کاهش دهد.
- قیمت گذاری بر روی محصول و یا سرویس ارائه شده.
تعیین بهترین نقطه از نظر قیمت گذاری تصمیمی عظیم است که همه کارآفرینان در طول زندگی شغلی خود با آن روبرو خواهند شد. اینکه قیمت محصولات یا خدمات خود را چگونه ارزیابی می کنید، ارزش درک شده از پیشنهاد شما را به خودتان ارتباط می دهد و شما را در مقابل برخی رقبا در بازار قرار می دهد.
یک سری از فاکتورهایی که احتمالا باید برای قیمت گذاری بر روی محصول و یا سرویس ارائه شده در نظر بگیرید عبارتند از:
- درک کاملی از آنچه بازار هدف شما حاضر به پرداخت است
- با در نظر گرفتن کلیه هزینه های مرتبط با تولید محصول، می توانید از پس چه هزینه ای بر بیایید
- دانستن اینکه چگونه محصول شما با سایر محصولات مشابه مقایسه می شود و اینکه آیا می توانید ویژگی های اضافی، کیفیت بالاتر و غیره را به طور قانونی شارژ کنید.
- چگونه می خواهید موقعیت خود را در بازار مشخص کنید: آیا می خواهید به عنوان شرکتی شناخته شوید که بالاترین کیفیت محصول را ارائه می دهد؟ ارزانترین محصولات؟ و یا محصول یا خدمات قابل اعتماد؟
کارآفرین بودن همیشه به معنای گرفتن تصمیم های دشوار است، اینها فقط تعداد معدودی از مواردی هستند که با رشد کسب و کارتان، ناگزیر با آنها روبرو خواهید شد. هر یک از این تصمیم ها با حجم قطعی از ریسک همراه است، اما خوشبختانه، ریسک پذیری صفتی است که بسیاری از کارآفرینان آن را ندارند.
چه تصمیم هایی را به این لیست اضافه میکنید؟ بزرگترین تصمیم کاری که هم اکنون با آن مواجه هستید چیست؟
منبع: www.entrepreneur.com