برای رسیدن به این 5 هدف اساسی رهبری باید با همدلی پیش برود.
همدلی مهارت و هنر این است که خودتان را جای دیگران قرار دهید و با کفش های او قدم بزنید. حتی اگر انجام این کار منجر به ایجاد دیدگاهی کاملا متفاوت شود. و گرچه ممکن است تا حدودی چنین روشی احساسی به نظر برسد ، اما به پنج دلیل ساده این یک مهارت رهبری ضروری برای مدیران و کارآفرینان است.
از هر 8760 ساعت موجود در تقویمتان، اکثر کارمندانتان که به صورت تمام وقت کار میکنند حدود 2000 ساعت خود را در محیط کار هستند. این یعنی سه چهارم از کل تجربه ها و زندگیشان را خارج از مفهموم کمپانی شما زندگی میکنند و این مسئله بین شما و آنها مشترک است.
متعاقبا، این احتمال وجود دارد که درک شما از آنها، به عنوان یک انسان یا کارمند، تنها بر مبنای یک بخش کوچک از شخصیت آنها، عقایدشان و یا رفتارشان باشد و این هیچ گاه به شما یک تصویر کامل از آنها نمی دهد.
اگر شما ترس ها و انگیزه های یک فرد را نتوانید درک کنید، هدایت این فرد نیز بسیار دشوار خواهد شد.
هرآنچه که در مورد کارمندانتان صدق میکند، در مورد شرکای کاریتان نیز صادق است. سرمایه گذاران و شرکای شما معمولا از اینکه هدایت بر عهده یک رهبر است بسیار خوشحال هستند اما تا زمانی که آن رهبران در حقیقتنتایج خوب و درست میگیرند.
اگر سرمایه گذاران ، اعضای هیئت مدیره یا سهامداران شما، به سبب مهارت های مدیریتی شما، شروع به تجربه از دست دادن اعتماد به نفس کنند، معکوس کردن این روند به طور فزاینده ای دشوار می شود. در واقع ، اطمینان مجدد دادن به آنها تقریبا غیرممکن است ، مگر اینکه نگرانی های آنها و ترسهایی که زمینه ساز این نگرانی هاست را کاملاً درک کنید.
اینجاست که همدلی خودش را نشان می دهد. البته که همدلی به تنهایی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس سرمایه گذاران نخواهد شد ، اما این اولین قدم اساسی خواهد بود. این به آنها نشان می دهد که شما قادر هستید تا دنیا را از دریچه نگاه آنها هم میبینید، تغییرات لازم را ایجاد کنید یا تدابیری بیندیشید که نگرانی های سرمایه گذاران را از میان ببرد. همدلی به عنوان زیربنایی برای استراتژی شما برای حرکت رو به جلو است.
شما نمی توانید بدون اینکه نیازهای مشتریان و ارباب رجوع های خود را بفمید به آنها برسید.
اکثر متخصصان بازاریابی به شما خواهند گفت که راز موثر ترغیب مشتریهای آینده در خرید از نام تجاری شما این است که از نزدیک با چشم اندازهای شما آشنا شوند. بازاریابان تجارت هوشمند این را می دانند؛ به همین دلیل آنها وقت و انرژی خود را صرف ترسیم پروفایل های دقیق مشتری یا آواتارهای کاربر می کنند تا به هدایت برنامه های بازاریابی خود کمک کنند.
البته درک فکری جمعیتی کلی مخاطبان هدف شما فقط اولین قدم است. شما همچنین باید درک کنید که چه احساسی دارند ، از چه چیزی می ترسند ، چه چیزی را تحسین می کنند ، چه چیزی را دوست دارند و به طور خلاصه ، باید با آنها همدلی کنید.
زمانی که به چنین سطح از پیوستگی در کسب و کارتان رسیدید، سپس می توانید کمپین های دیجیتالی و آفلاین را طراحی کنید که به طور موثرتری با آنها ارتباط برقرار کرده و مشتری های آینده خود را ترغیب به تبدیل شدن به موارد واقعی کنید.
اگر شما از همدلی به عنوان یک ابزار استفاده کنید قادر خواهید بود تصمیمات بهتری بگیرید.
قدرت درک کامل دیدگاه های شخص دیگر، از جمله عوامل عاطفی که ممکن است منجر به رفتار آنها شود ، به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید ، تا زمانی که از آن به عنوان یک ابزار در بین بسیاری از ابزارهای دیگر استفاده کنید.
باور کنید یا نه، حتی همدلی باعث بروز واکنشهای جدی در این زمینه شده است. برخی از مطالعات به محدودیت ها و معایب آن اشاره می کنند ، اما اینها تمایل دارند به همدلی به روشی بسیار محدود نگاه کنند.
همدلی ابزاری است که به تنهایی و به صورت یک استراتژی گسسته مورد استفاده قرار نمیگیرد، بلکه به همراه مهارت های تفکری حیاتی، منطقی و پارادایم حل مسئله می آید. تصمیمات شما در نهایت با یک تصویر کامل تر از انتخاب ها و نحوه اثرگذاری آنها دیده می شود.
شما نمی توانید دنیا را (یا حتی فرهنگ سازمانی شرکتتان را) بدون همدلی تغییر دهید.
بسیاری از کارآفرینان این روزها احساس می کنند که رسالتشان چیزی فراتر از آوردن محصولات و خدمات آنها به جهان است، بلکه انجام وظایفشان به نحوی است که دنیا را جای بهتری کنند. این کارآفرینان که دیگر به دنبال افزایش حاشیه سود خود نیستند ، برای کمک به عدالت اجتماعی و سیاسی احساس وظیفه میکنند.
اگر نقش شما برای برای تغییر جهان و تبدیل آن به یک فضای بهتر جز تفکرات ذهنی شماست، خیلی اهمیت دارد که مطمئن شوید اقدامات شما به آن هدف ختم می شود. همدلی به تغییر و قدرت گرفتن تغییرات اجتماعی کمک میکند. دانستن اینکه چیزهایی که ما را متحد می کند بسیار بیشتر از آنهاییست که ما را به تفرقه می اندازد، اولین قدم است. زمانی که ما مفهوم زندگی کسانی که به دنبال کمک کردن به آنها هستیم را درک کنیم، تصمیمات و انتخاب های بهتری برای نحوه حمایت از آنها خواهید یافت.
همدلی یک منبع محدود نیست. شما می توانید در هر زمان و با انجام دادن تمرینات آن را تقویت کنید. همدلی را می توان از طریق آموزش ذهن آگاهی و حتی از طریق گوش دادن عمدی افزایش داد. کارشناسان معتقدند که چندین راه برای تغییر شکل و بازیابی مجدد شبکه عصبی مغز شما برای افزایش تفکر همدلی وجود دارد. انجام این کار به شما در افزایش موفقیت در تجارت و همچنین در زندگی شخصی کمک خواهد کرد.
منبع: www.entrepreneur.com