آیا سیاستهای حفظ حریم خصوصی شما با تحول دیجیتال از بین رفته اند؟
برای تمام کمپانی ها، کوید 19، در دنیای دیجیتال با سرعت غیر قابل تصوری تحول ایجاد کرده است. در تلاش برای نجات پیدا کردن و به سلامت برگشتن به کسب و کار، کمپانی ها به سرعت سرویس های مختلفی مانند پرداخت بدون تماس برای بهبود ارتباط با مشتریان راه اندازی کردند. این تغییرات برای بقای یک کسب و کار ضروری است اما هر کدام می تواند ریسک های جدیدی داشته باشد. برای هر کسب و کاری که به سمت آنلاین شدن تغییر مسیر می دهد، قطعا مشکلاتی برای حریم خصوصی وجود دارد که اگر به درستی مدیریت نشود به شدت به آن سازمان صدمه وارد میکند.
در صنایع مختلف ، تیم هایی که دارای تخصص در فضاهای دنیای واقعی هستند، در دنیای دیجیتال تازه وارد هستند و در حال یافتن مقدار زیادی از داده های کاربر به سیستم های جدید ، به سمت دیجیتالی شدن می روند. در صنعت رستوران ها ، موسسات در تلاشند تا زیرساخت های سفارش جدید و تحویل آنلاین یا مشارکت با شرکتهایی را ارائه دهند که قبلاً آن خدمات را ارائه می کردند.
در مورد موسسات آموزشی، آنها خیلی سریع برنامه آموزشی خود را به سیستم آنلاین تغییر دادند، وبه سرعت همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفت ، از آموزش گرفته تا سوابق پزشکی. در فضای حال حاضر از همه خواسته شده که پرونده های آنلاین خود را به فضای ابری جدیدی منتقل کنند. در هر مورد، این تغییرات این ریسک را متحمل می شود که داده های شخصی در معرض آسیب و از بین رفتن قرار می گیرد.
این وضعیت دو مشکل اصلی برای کسب و کارها ایجاد می کند:
مشکل اول، آنها نیاز به تصمیم گیری سریع در مورد تهیه فناوری جدید دارند، ساخت فروشگاه های آنلاین، پیاده سازی پلتفرم های ارتباطی که اطلاعات شخصی مشتریان را پردازش می کند و خیلی موارد دیگر.
مشکل دوم، آنها در پردازش داده ها با این ساختار و یا حتی خود تکنولوژی کم تجربه هستند. این به مشکلات تیم ها برای تصمیم گیری درباره کاربرد سیستم های تکنولوژی ای که خیلی درباره آن ها نمی دانند اضافه می شود. ممکن است یک وسوسه قابل درک وجود داشته باشد که که نگرانی نسبت به حریم خصوصی را به عنوان یک موضوع ثانویه قرار دهد، چیزی که درست بعد از یک بحران قابل حل است، اما این یک اشتباه است، و شرکتها را در معرض خطر جریمه های پولی ، دادخواستهای مربوط به کلاس های حقوقی و دردسرهای PR قرار می دهد.
خبر خوب این است که مدیریت نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی لازم نیست یک اتفاق ترسناک در انتقال بخش های بزرگی از تجارت شما به صورت آنلاین باشد. چندین گام ساده و معنی دار وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر نقض حریم خصوصی استفاده کنید. اجرای یک سری اقدامات متمرکز بر حفظ حریم خصوصی را در نظر بگیرید. هرکدام می توانند به طور مستقل انجام شوند ، اما اگر کسب و کار شما این پتانسیل را دارد، هر چهار مورد را مشخص کنید ، خطر حفظ حریم خصوصی به شدت کاهش می یابد:
نسبت به اینکه مشتریان و یا شرکایتان چگونه از اطلاعات مشتریان استفاده می کنند آگاه باشید.
در زمان پردازش داده، برای نظارت بر ریسک، ارزیابی های تاثیر را انجام دهید.
برای شفافیت در قوانین و سیاست های حریم شخصی تلاش کنید.
یک مامور برای محافظت از داده ها تعیین کنید.
اجرای حریم خصوصی داده ها بسیاری از معضلات “ناسازگاری زمانی” اقتصاددان را نشان می دهد – خیلی زود این کار را انجام دهید تا خیلی دیر شود. و همانطور که در چند هفته گذشته مشاهده کردیم ، “خیلی دیر” می تواند به معنای گیر افتادن جدی در یک مقطع مهم اقتصادی باشد.
منبع: hbr.org