با این 9 روش مهارت های ارتباطی خود را بهبود دهید.
آیا شما در جامعه و محیط های کاری خجالتی هستید؟ آیا از تعامل با افراد و شروع صحبت ترس و واهمه دارید؟ نگران نباشید چرا که میتوانید مشکلات ارتباطی خود را برطرف کنید و ارتباطات خود را بهبود ببخشید. الزامی ندارد که به صورت ذاتی یک مکالمه گر حرفه ای باشید، مهارت های برقراری ارتباط را میتوان به سادگی یاد گرفت و بهبود بخشید. در این پست 9 نکته برای بهبود مهارت های ارتباطی شما ، از طریق گوش دادن و صحبت کردن به شما معرفی می شود.
1. نسبت به بازخوردها گارد نگیرید.
برای اینکه در این جهان در هر زمینه ای عالی باشید، باید نسبت به بازخوردها از طرف همسن و سالها، افراد مسن تر ومنتقدین با روی باز برخورد کنید. تبدیل شدن به یک فرد با ارتباطات بالا از این واقعیت مستثنی نیست. هر زمان که صحبت میکنید یا ایده ای را با دیگران مطرح میکنید، مطمئن باشید که راه را برای هرکسی که ممکن است نظری داشته باشد باز میگذارید. شما از اینکه چگونه انتقاد میتواند، به شما در کشف حیطه هایی برای پیشرفت کمک کند شگفت زده خواهید شد.
- هدفتان درک شدن باشد.
هدف این است که فهمیده شوید نه اینکه پیچیده به نظر بیایید. مطمئن شوید که وقت کافی برای گوش دادن به افراد دیگر و درک دیدگاه آنها قبل از پاسخ دادن به آنها میگذارید. اگر به اندازه کافی صبور باشید که به استدلال ها گوش دهید ، همیشه می توانید پاسخ کاملی را در ذهن خود تنظیم کنید. و در صورت عدم درک پاسخ شما، به عهده شماست که آن را شفاف سازی کنید یا مجدد توضیح دهید.
- نکته ای را برای شناختن افرادی که با آنها صحبت می کنید بیان کنید.
انتخاب کلمات مناسب برای مخاطبان مناسب، کلید اصلی ارتباط موثر است. به همین دلیل است که باید قبل از بیان هر کلمه، وضعیت و جایگاه اجتماعی شخص مورد نظر را در نظر بگیرید. بدانید که شنونده شما از کجاست، دیدگاه سیاسی آنها، شخصیت آنها و تا حد امکان سطح خلق و خوی عاطفی آنها را درک کنید. نکته مهم این است که قبل و در حین مکالمه هرچه بیشتر اطلاعات درباره شنوندگان کسب کنید.
- اگر مطلبی را نفهمیدید سوال کنید.
فرض نکنید که شما مطلبی را که کسی سعی دارد بگوید را میدانید حتی وقتی عبارات عجیب و غریب را بیان می کند. بهتر است توضیحات بخواهید تا پیامی را که شخصی در تلاش برای انتقال آن است حدس بزنید. و از آنجا که مردم موجودات اجتماعی هستند، هر کس با شما صحبت می کند، وقتی از او در حین مکالمه سؤال می کنید، احساس قدردانی می کند. پرسیدن سوال مطمئن ترین راه برای این است که اشتیاقتان به موضوع صحبت را به کسی که با او مکالمه میکنید نشان دهید .
- ذهن خود را در مورد فعل و انفعالات منفی گذشته اصلاح کنید.
هر بار و هر زمان که با مخاطبان خشن روبرو می شوید، به آنها اجازه ندهید شما را کنار بگذارند. اگر میخواهید که پس از آن تجربه یک مکاله بهتر را داشته باشید، برای شما سودمند خواهد بود اگر بتوانید تعاملات منفی گذشته را فوراً پس از اتفاق افتادن فراموش کنید.
- بر روی زبان بدن خود کار کنید.
مردم از روی زبان بدنتان، احساساتتان را میخوانند. بدن شما حتی به آنچه دهان شما تمایلی به انتقال ندارد، ارتباط برقرار می کند. اگر مطمئن نیستید ، به عنوان مثال اگز اعتماد به نفس نداشته باشید، مردم در مورد آن از تغییرات تنشی شما یا نحوه حرکتتان مطلع خواهند شد. اگر بتوانید بر روی زبان بدن خود اثر بگذارید کمک بزرگی به شما میشود. به نحوه نشستن، صحبت کردن و ادای کلمات دقت کنید. قبل از یک جلسه خیلی مهم، یاد بگیرید که چگونه با اعتماد به نفس بنشینید و لباس مناسب به تن کنید. هرگاه نوبت شماست که صحبت کنید، همیشه یخ را با گفتن یک جک جالب اما مرتبط بشکنید.
- کمک بگیرید.
تمام سخنرانان بزرگی که میبینید در ابتدای راه به این حد حرفه ای نبودند. بعضی از آنها چندین کلاس در مورد نحوه نوشتن پیام های واضح و مرتبط برای مخاطبان مناسب گذرانده اند. مانند آنها باشید و موسسات و شرکت هایی که به مردم برای رویارویی با مشکلات سخنوری کمک میکنند را پیدا کنید. این شرکت ها برنامه های منحصر به فردی را متناسب با هر مشتری ارائه می دهند. شما زمانی که با آموزش آنها پیش بروید یک سخنران خبره خواهید بود.
- آرام باشید، مردم شما را قضاوت نمیکنند.
شاید یکی از دلایلی که با ارتباط برقرار کردن با افراد جدید چالش دارید این است که احساس میکنید با هر بخش از صحبت شما آنها شما را قضاوت میکنند. اگر این مشکل را دارید، هنگامی که شما یک نکته اصلی را میگویید، زمانی که افراد شما را تشویق میکنند یا شروع به پچ پچ کردن میکنند، تمایل به عصبی شدن دارید. چیزی که نمیدانید این است که خیلی از افراد به اینکه چگونه صحبت میکنید توجه نمیکنند. آنها حتی کوچکترین جزییات استرس شما را نخواهند دید، پس آرام باشید و کارتان را انجام دهید.
- مخاطبان خود را درگیر کنید.
مخاطبان شما محدوده توجه محدودی دارند. حتی مجرب ترین سخنرانان عمومی نیز این را می دانند که بدون بحث های تعاملی و طوفان مغزی، ارتباط مؤثر نمی تواند برقرار شود. همیشه مخاطبان خود را درگیر کنید.
منبع: pickthebrain.com